בתו של הנשיא לשעבר רפסנג'אני מאשימה את איראן ברצח עם בתימן ובסוריה

היום, יום שני, תקפה פאזה האשמי רפסנג'אני, פוליטיקאית רפורמיסטית ובתו של נשיא איראן המנוח אכבר האשמי רפסנג'אני, את המערכת הפוליטית האיראנית, וציינה כי ממשלת איראן ביצעה "רצח עם של מוסלמים" בהתערבותה בתימן.

בראיון לאתר האיראני, דדה באן – ”ديده بان“, מתחה האשמי ביקורת על מדיניותו של המנהיג העליון עלי חמינאי וממשלתו של נשיא איראן איברהים ראיסי, ואמרה כי "הממשלה האיראנית טועה יותר מכל ממשלה בכל מדינה אחרת, וכי ראיסי לא עושה כלום, ושכמה אנשים מאחורי הקלעים מנהלים אותו והם משפיעים על קבלת ההחלטות שלו".

בהתייחס למינוי בכירים במחוזות באיראן, היא הוסיפה כי "כל המחוזות נמצאים כעת בשליטת הצבא", בהתייחסו למינויים של איברהים ראיסי של מספר אנשי צבא לקחת אחריות על ניהול הממשלות המקומיות במחוזות האיראניים.

היא תיארה את הטלת הסנקציות הבינלאומיות על איראן כ"תוצאה מניהול כושל של ממשלת איראן. אם היה לנו את הממשל הנכון, לא היינו חוטפים סנקציות. למרבה הצער, אין אפשרות שנשיג משהו, כי הפכנו להיות טועים יותר מממשלת ארה"ב וישראל, ועשינו טעויות יותר מכל מדינה אחרת".

פאיזה רפסנג'אני הוסיפה: "עם סטטיסטיקה אני יכולה להגיד לך שטעינו יותר מכולם, וכשאנחנו עושים הרבה טעויות, מה אנחנו יכולים לעשות? אם רק נרצה להתייחס לקורבנות המלחמה בסוריה , מילאנו תפקיד במותם של 500,000 בני אדם בסוריה." , בהתייחס למעורבותה של איראן במלחמת האזרחים בסוריה.

בנוגע למשבר בתימן אמרה פאיז' רפסנג'אני כי "הממשלה האיראנית פתחה ברצח עם נגד מוסלמים על ידי התערבות בתימן, הנמשכת כבר שבע שנים, וכי המספר הכולל של הפלסטינים שנהרגו על ידי ישראל קטן ממספר ההרוגים המוסלמים. במלחמות הפרוקסי שמנהלת איראן".

בנוגע למדיניות גידול האוכלוסין באיראן אמרה פאזה רפסנג'אני כי לו הייתה במקומו של המנהיג העליון עלי חמינאי, היא הייתה חוקרת תחילה את הסיבות לירידה בגידול האוכלוסייה, שהחשובות שבהן הן בעיות איכות החיים.

בנוסף לבעיות איכות החיים, בתו של הנשיא המנוח האשמי רפסנג'אני ראתה גם בחוקים המפלים ואנטי זכויות נשים באיראן, ואפילו חוקים כמו נדוניה, סיבה נוספת לכך שבנות ובנים לא רצו להקים משפחה ולהתחתן.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות