לאחר חטיפת ספינה של האמירויות הובהלו כוחות מצרים לסעודיה

דובר הצבא המצרי, אל"מ ע'ריב עבד אל חאפז, חשף כי כוחות מצריים הובהלו לסעודיה, לאחר שהמיליציות החות'יות חטפו ספינה של האמירויות בים האדום.
קולונל עבד אל חאפז הצהיר כי תמרוני "תבוכ 5" – "تبوك 5", אחד מהתרגילים הצבאיים המשותפים הגדולים בין צבאות מצרים וסעודיה, יצאו לדרך ביום ראשון בהשתתפות כוחות קרקע משתי המדינות.

בהצהרה בעמוד הפייסבוק שלו אמר דובר הצבא המצרי כי "תבוכ 5" הוא אחד מהתרגילים המשותפים הגדולים בין שתי המדינות, מבחינת גודל הכוחות המשתתפים בתימרון, או במגוון הפעילויות הנערכות במסגרת התמרון.
קולונל עבדול חאפז ציין כי כוחות חי"ר ושריון, כולל טנקי מערכה, משתי המדינות, משתתפים בתמרוני "תבוכ 5", בנוסף לאלמנטים מהכוחות המיוחדים ומהצנחנים, וכן כוחות סיוע מחילות שונים.

התמרון האחרון מגיע ימים לאחר שהקואליציה הערבית הנלחמת בתימן בהובלת סעודיה בתימן הודיעה כי המיליציה החות'ית חטפה ספינה הנושאת את דגל איחוד האמירויות, בזמן שהפליגה מול מחוז חודיידה בצפון מערב תימן.

דובר כוחות הקואליציה, תא"ל טורקי אל-מליקי, אמר כי הספינה האמירית הייתה במשימה ימית בדרכה מהאי סוקוטרה לנמל ג'יזאן, כשהיא נושאת על סיפונה את כל הציוד של בית חולים שדה סעודי שהופעל באי.

بعد اختطاف سفينة إماراتية .. قوات مصرية تصل السعودية بشكل عاجل

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות