"3 חוליות קומנדו אמריקאי פעלו בשדה התעופה של בגדד בעת חיסול סולימני"

تعرف على صاروخ Hellfire R9X الذي قتل قاسم سليماني ومرافقيه

מלפני כשנתיים ועד היום, פרטי האירוע הגדול ביותר שזעזע את איראן ואת העולם, כאשר פורסם כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, חוסל על ידי האמריקאים סמוך לנמל התעופה של בגדאד, נשאר סודי משהו.

כיצד נהרג קאסם סולימאני?

מאז ינואר 2020, אין פרטים ברורים על מה היה המבצע ומה קרה באותו יום, אך מידע חדש חשף כי 3 צוותים של כוחות אמריקאים מיוחדים נכחו בעיראק באותה עת.

Yahoo News חושף, בדיווח חדש, כי הצוותים האמריקאים, שנכחו בעיראק באותה עת, תצפתו על המקום ממקומות מסתור בנמל התעופה הבינלאומי של בגדאד, כשהם ממתינים למטרה, קאסם סולימאני, שהיה המפקד הצבאי החזק ביותר באיראן באותו הזמן.

تعرف على شكل وتركيبة الصاروخ الذي قتل قاسم سليماني - أنا إنسان

בלבוש עובדי תחזוקה

על פי הדיווח, לוחמים מאותם צוותים היו מחופשים לעובדי תחזוקה, בעוד שאחרים הסתתרו בבניינים ישנים או בכלי רכב בצד הדרך.

המידע העלה כי באותו יום היה לילה קר ומעונן בבגדד, והצד הדרום מזרחי של שדה התעופה נסגר לפרק זמן קצר לביצוע אימון צבאי.

בעוד שלושת צוותי הצלפים הוצבו במרחק של 600 עד 900 מטרים מאזור היעד בכביש נמל התעופה, לאחד הצלפים היה טלסקופ מצויד במצלמה ששידרה ישירות לשגרירות ארה"ב בבגדד, שם הוצב מפקד כוח הדלתא עם צוות גיבוי.

לפי הדיווח, הטיסה מדמשק נחתה אחרי חצות ב-3 בינואר 2020, מספר שעות מאוחר יותר מהזמן המתוכנן, ובאותו זמן 3 מל"טים אמריקאים טסו מעל שמי האזור.

כשהמטוס התרחק מהמסלול לכיוון החלק הסגור של שדה התעופה, פעיל כורדי מחופש לאיש צוות קרקע הנחה את המטוס לעצור על המסלול

וכשהמטרה (סולימאני)  ירדה מהמטוס, היו במקום קצינים כורדים, שהתחזו למטפלי מזוודות, כדי לזהות אותו מיד.

Delta Force | 1st SFOD-D | CAG - "Best of the Best" - YouTube

צלפים מחכים לו

סולימאני הגיע לנמל התעופה הבינלאומי של בגדאד, נכנס לאחד משני כלי רכב שהיו בשיירתו, ויצא לדרך בזמן שהצלפים כבר ממתינים להם.

לאחר מכן מיהרו שתי המכוניות, שבאחת מהן נמצא סולימאני, לכביש היציאה משדה התעופה, ובזמן ששלושת המל"טים, שניים מהם חמושים בטילי הלפייר, חלפו מעל השיירה, נשקם של הצלפים היו מוכנים ומכוונים למטרה.

סלימאני היה המפקד העליון של המיליציות הנתמכות על ידי טהראן במזרח התיכון, ופיקד ישירות על הפלגים החמושים השונים בעיראק, וכן היה לו תיאום מלא עם חיזבאללה בלבנון, חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, חטיבת פאטמיון (מיליציות אפגניות), ו"זאינביון" (מיליציות פקיסטניות) ואחרות בסוריה.

סולימאני לא היה רק ​​המפקד העליון של הקבוצות הללו, אלא הוא גם היה המייסד של חלק מהן, כמו כוחות הגיוס העממיים (אלחשד אלשעבי), פטמיון וזיינביון, וכן קישר ותיאם ביניהם.

גם היום, שנתיים לאחר חיסולו, לא מצאה איראן מי שימלא את החלל, שכן איסמעיל קאאני, המפקד החדש של כוח קודס, מעולם לא הצליח להיכנס לנעליו הגדולות של סולימני.

في الذكرى الثانية لاغتياله : “التجدد” ينفرد بنشر تفاصيل الساعات الاخيرة لحياة (قاسم سيلماني)…وكواليس الحرم الداخلي لفيلق القدس ليلة الاغتيال – Altajaddud

קרדיט לתמונות ולאיורים: הרשתות החברתיות