רוסיה מגבירה שליטתה על גיס 1 בדרום סוריה ומעורבותה ליד גבול ישראל

הכוחות הרוסיים הגבירו לאחרונה את פעולות האימונים שלהם עבור המערכים הצבאיים של גיס 1 של הצבא הסורי בדרום סוריה.

קצין רוסי פיקח הבוקר על אימון אנשי גיס 1 במטווח באזורים הכפריים של דמשק, כך מסר מקור מיוחד לרשת החדשות "א-סויידה 24", שבועיים לאחר סיום התרגילים המשותפים שבוצעו על ידי הכוחות הרוסיים וחיילי דיוויזיה 15 – כוחות מיוחדים מגיס 1, מצפון-מזרח למחוז א-סויידה.

מתקן אימונים ליד ג׳באב (במרחב דרומית לדמשק ומזרחית לכביש דרעא דמשק) – 33°08'55"N 36°18'11"E – ברקע על ההר – תל נבי יושע. אתר מודיעין איראני שהותקף בעבר : 

המתקן על המפה:

ג'באב-נבי יושע: המטרה שהותקפה

לפני מספר ימים ביקרו קציני מודיעין רוסים במטה גיס 1 ונפגשו עם מפקדו, האלוף מופיד חסן – مفيد حسن, כדי לדון במצב הביטחוני באזורי פריסת הכוחות בדרום סוריה, ובסוגיית הברחות הסמים בגבול עם ירדן, בנוסף כדי לתכנן תכניות אימונים תקופתיים ליחידות הגיס בפיקוח מומחים צבאיים מהכוחות הרוסיים.

גיס 1 פרוס באזור דמשק ומכסה, בנוסף לבירה ולאזור הכפרי שלה, גם את מחוזות דרעא, א-סויידה וקונייטרה, ומפקדו הוא האלוף מופיד חסן מאז קיץ 2021. מהתמונות והסרטונים שרשת -As -Suwayda 24 השיגה נראה כי בוצעו תרגילים בהיקף מוגבל בלבד ונראה שרוסיה מעוניינת לשדר מסרים על הגברת מעורבותה וגיבוש נוכחותה בדרום המדינה בקרבת גבול ישראל.

במהלך השנתיים האחרונות הוזכרו שמותיהם של מפקדי גיס 1 בעלונים שפיזר צה"ל בגולן הסורי, בהם האלוף מופיד חסן. העלונים הללו הזהירו את מפקדים בגיס שלא לשתף פעולה עם איראן ועם מיליציית חיזבאללה הלבנונית. ישראל גם פוגעת לעתים קרובות באתרים צבאיים השייכים לגיס 1.

تنافس روسي إيراني على اقتسام سورية

קרדיט לתמונה: אלערבי אלג'דיד