הודו: נעצרו כותבי אפליקציה למכירת נשים מוסלמיות במכירה פומבית

המשטרה ההודית עצרה ביום רביעי שלושה אנשים שהואשמו בכתיבת אפליקציה מקוונת שמכרה נשים מוסלמיות ידועות, ביניהן עיתונאיות ופעילות חברתיות.

המשטרה מסרה כי היא עצרה אישה בת 18 ושני צעירים בתחילת שנות העשרים לחייהם, שהתעסקו בבקשות באפליקציה, כך לפי סוכנות הידיעות AFP.

יוצרי האפליקציה פרסמו תמונות של יותר מ-100 נשים באפליקציית "Polypay", יחד עם הודעות פוגעניות.

מפכ"ל משטרת בומביי, המנט נגראל, אמר מצידו לכתבים: "הועלו תמונות של נשים המשתייכות לקהילה ספציפית… וגם הודעות מעוררות התנגדות פורסמו".

בנוסף, פלטפורמת פיתוח התוכנה הפתוחה Github, עליה פורסמה האפליקציה, מסרה לתקשורת המקומית כי תסייע בחקירת המשטרה.

הנשים, שתמונותיהן הופיעו, הביעו את חוסר שביעות רצונן בהצהרות ברשתות החברתיות.
ערוץ  "BBC" האמריקאי ציטט בעבר את "Hana Khan", אחת הבנות שהוצעו למכירה באתר, כמי שאמרה ששמה נמצא ברשימה, ושהיא קיבלה ציוץ מחברה שלה שבו היא הסבה את תשומת לבה לכך.
חאן, שעובדת כטייסת אזרחית, הוסיפה שכאשר לחצה על הקישור שחברתה שלחה, היא נכנסה ל-Sulli Deals, אפליקציה ואתר שצילם תמונות של עשרות נשים פנויות לשידוכים , יצרה עבורן פרופילים והציגה אותן תחת הכותרת: "נשים במבצע רק היום ".

והיא המשיכה: "ספרתי 83 שמות, אולי יש עוד, הם לקחו את התמונה שלי מהעמוד שלי באפליקציית טוויטר, הנושאת את שמי הפרטי כמשתמשת, והאפליקציה בה הוצענו למכירה פעלה כבר 20 יום ולא ידענו על זה שום דבר", וציינו שלא הייתה מכירה פומבית אמיתית. מכל סוג שהוא, המטרה הייתה להשפיל נשים מוסלמיות.

היא אישרה שהאפליקציה מציינת מועמדות רק מהדת שלה. לדבריה, "אני אישה מוסלמית שיש לה קול ונוכחות. הם רוצים להשתיק אותנו".

صورة تعبيرية

תמונת אילוסטרציה מהרשתות החברתיות