כמה קצינים איבד הצבא הסורי ב-2021?

רשת החדשות הסורית – "כתב סורי" – "مراسل سوري"  תיעדה את מספר הקצינים שכוחות המשטר איבדו במהלך שנת 2021, מה שחושף את גודל האבדות הצבאיות בשורות המשטר למרות שחזיתות צבאיות רבות ,בהשוואה לשנים האחרונות, אינן פעילות כלל.

קבוצת הכתבים הסורית המקומית פרסמה היום באתר האינטרנט שלה את תוצאות האבדות של המיליציה במהלך חודשי השנה החולפת, שהסתכמו ב-250 קצינים, כולל מספר קצינים "נסיכים", בליווי תמונותיהם, דרגותם הצבאיות, נסיבות ומקומות הריגתם ,במצגות  "אינפוגרפיקה" , כאשר כל מצגת מכילה (42) שמות ותמונות של קצינים בדרגות שונות מדרגת אלוף ועד לדרגת סגן, ברצף לפי דרגתם והתאריך בו נהרגו.

 

צוות הפעילים ציין כי נתון זה אינו סופי או מושלם, אלא מתבסס במה שתועד באמצעי התקשורת הלא רשמיים של המשטר ברשתות החברתיות, בהן התיעוד התבסס על פרסום מידע מאושר על הריגת אנשי בטחון, במיוחד שמותיהם, תמונותיהם ומיקומי מותם. השגת התיעוד שהצוות הסתמך להשגת שמות ההרוגים של המיליציה ברמת היחידות ודרגות הקצינים היה קשה ובמיוחד בזמן שמשטר אסד עושה הכול כדי לא להכיר באבדותיו כחלק ממדיניות תקשורת שהוא נקט מאז תחילת המהפכה הסורית לפני עשר שנים.

אחוז האבדות הצבאיות בשורות מיליציית אסד, בעיקר ברמת הקצינים, גדל פלאים במהלך השנה האחרונה, וסיבות מותם נעו בין התקפות צבאיות רחבות היקף באזורים שונים בארץ, לבין מוות בנסיבות מסתוריות או עקב מחלה.

תאונות דרכים והידבקות בנגיף ה"קורונה" היו גם בין הסיבות הבולטות למודעות האבל על אנשי הביטחון שפורסמו באמצעי התקשורת הנאמנים לשלטון , שאולצו לפרסם את שמות הקצינים והחילים ההרוגים  תוך ציון שהם נהרגו בתקיפות הצבאיות בחזיתות הפעילות בדרעא, בדיה, אידליב וחאלב.

חלק מהפרסומים של אבדות הצבא הסורי במהלך השנה החולפת:

بالصور والأسماء.. كبار ضباط الأسد المشمولون بترقيات 2020 (13 لواء) | زمان الوصل

بالصور والأسماء.. كبار ضباط الأسد المشمولون بترقيات 2020 (13 لواء) | زمان الوصل

تغييرات تشمل شخصيات إجرامية بعدة مواقع في جيش النظام

بالصور والأسماء.. كبار ضباط الأسد المشمولون بترقيات 2020 (13 لواء) | زمان الوصل

קרדיט לתמונות: זאמאן אלווצול