ישראל מגנה את מפלגת הימין הקיצוני ברומניה עקב יחסם לשואה

שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה, גינה את הצהרתם של מנהיגי מפלגת הימין הקיצוני, ברית האיחוד של הרומנים, כי אין הצדקה ללימודי שואה בבתי הספר כי זה "נושא פעוט". "אני מגנה את הגישה וההצהרות המעליבות של מנהיגים פוליטיים מסוימים ברומניה", מסר. "אמירות כאלה הן הוכחה מוחלטת לחוסר לקיחת אחריות או לבורות ועולות בקנה אחד עם ההגדרה להכחשת שואה".

"תמיד טענתי שהבנה הוגנת ואובייקטיבית של הזוועות שהתרחשו במהלך השואה ברומניה נדרשת כדי להימנע מחזרה על טרגדיות דומות", אמר השגריר סרנגה. "הדור הצעיר חייב ללמוד באופן מקיף לגבי הפרק האפל הזה בהיסטוריה של האנושות כדי להבין שלאנטישמיות, לשנאת זרים ולחוסר סובלנות אין מקום בחברה כיום וכי הם מנוגדים לערכים הדמוקרטיים והאירופיים שרומניה אימצה".

סרגנה הוסיף כי החוק שהתקבל בפרלמנט הרומני על שילוב ההיסטוריה של העם היהודי והשואה בתוכנית הלימודים בבתי הספר "מספק הזדמנות לתלמידים להבין את הפרק האיום הזה ואת החשיבות של חמלה".

מנהיגי מפלגת הימין, שמונה 30 מתוך 330 חברי הפרלמנט בבוקרשט, קראו אתמול "להפסיק את הניסויים האידיאולוגיים על ילדי רומניה". "בשנים האחרונות, הייתה פעולה שיטתית לערער את איכות הלימודים ברומניה על ידי הפיכתן של סוגיות פעוטות למעמד של 'נושאים', כדוגמת היסטוריה של חינוך מיני וההיסטוריה של השואה, וזאת במקביל לצמצום בחשיבות של נושאים בסיסיים עבור הדורות הבאים: מדעים מדויקים, שפה וספרות רומנית וההיסטוריה הלאומית".

About the embassy

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: שגרירות ישראל ברומניה