מדוע ישראל זוכה ליחס סלחני מצד רוסיה בעת תקיפותיה בסוריה?

אתר החדשות "אסיה טיים" חשף היום, שני, "מדוע רוסיה מעלימה עין כשישראל מפציצה בסוריה? ומה הסיבה לכך שרוסיה התעלמה מהתקיפות האוויריות הישראליות בסוריה?"
מהאתר נמסר: "רוסיה פרסה את מערכת ההגנה האווירית S-400 המתקדמת ביותר בסוריה, אך נראה שהנשק המתקדם הזה לא פועל נגד מטוסים ישראלים".

הוא הוסיף, "זה לא סוד שמוסקבה, בעלת בריתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, מאפשרת לישראל לבצע תקיפות אוויריות הן נגד צבא המשטר והן נגד מיליציות איראניות הפועלות במדינה".
והוא הוסיף, "ב-28 בדצמבר תקפו מטוסי הקרב הישראליים את מתחם המכולות בנמל לטקיה, שבקרבתה שומרת רוסיה את הבסיס הימי העיקרי שלה. תקיפות אלו פגעו במתחם, שלדעת ישראל איראן מאחסנת משלוחי נשק שהביאה למקום".

הוא המשיך, "באותו לילה, לא מערכות ההגנה האווירית הרוסיות S-400 ולא מערכות ההגנה האווירית הסוריות,לא ניסו לפגוע במטוסים הישראליים התוקפים. האמת היא שרוסיה אף פעם לא הפעילה את מערכות ההגנה האווירית שלה נגד מטוסים ישראליים. מאמינים כי ההימנעות הזאת היא חלק מעסקה רחבה יותר בין שתי המדינות".

לאחר תחילת התערבותה הצבאית בסוריה בשנת 2015, הגיעה רוסיה להסכם עם המדינה היהודית, לפיה ישראל התחייבה להבטיח את שלומם של אזרחי רוסיה ומתקנים צבאיים בסוריה במהלך התקפותיה על מיליציות איראניות ומטרות צבאיות סוריות. מוסקבה הבטיחה שלא תשתמש בנשק שלה כדי להדוף התקפות ישראליות.
האתר הוסיף, "היחס הסלחני של רוסיה כלפי התקיפות האוויריות הישראליות בסוריה מראה בבירור כי הקרמלין אינו מוכן לפגוע ביחסיו עם ישראל למען הברית עם המשטר הסורי ושותפות אסטרטגית אפשרית עם איראן".

האתר הדגיש כי סוריה היא החוליה החלשה ביותר ביחסי רוסיה-ישראל, וטהראן מצידה אינה מסוגלת ללחוץ על מוסקבה לאפשר לכוחות הפרוקסי שלה להשתמש בשטח סוריה כבסיס נגד ישראל.

ראוי לציין כי ישראל הגבירה לאחרונה את ההתקפות האוויריות שלה על אתרי מיליציות איראניות בסוריה, על רקע שתיקה מחרישת אוזניים מצד משטר אסד ואיראן.

تقرير يكشف سبب تغاضي روسيا عن الضربات الإسرائيلية في سوريا

קרדיט: רשתות חברתיות