"הגיע הזמן שנפסיק לפחד,ניישר מבט למציאות ונדבר על המלחמה הבאה"- דעה

המלחמה הבאה תהיה רב זירתית , ישראל תצטרך להתמודד בו זמנית עם כל מה שיש לשונאים שלנו מסביב. הרבה ירי מנגד טילים ורקטות , כוחות של האויב שינסו לחדור לשטחנו מהגבולות בצפון ובדרום.
במקביל יהיו מהומות אלימות וכנראה רחבות מצד אלה מערביי ישראל שזהותם בדלנית ואנטי ישראלית ותיתכן גם חזית פנימית מול הפלסטינאים.
יהיו גם "הפתעות" כמו מתקפות סייבר טילים מדוייקים כטבמים מתאבדים וכל מיני מרעין בישין שמיועדים לפגוע בשגרת החיים הישראלית, לחסום כבישים, להפיל את החשמל, ובעיקר לזרוע אימה טרור ומבוכה-זהו נשקו העיקרי וכוונתו המרכזית של האויב. לכן קוראים לזה טרור.
החשש הגדול של הרבה אנשים הוא מההתנהלות הרופסת של ממשלת ישראל בעת הזאת, מחוות גדולות וקטנות לערבים בזמן שישראל נתפסת כחלשה, משפטיזציה מטורפת שמסרסת את היכולת של העם הזה להגן על עצמו ביעילות, ניתוק הזוי ומסוכן של מקבלי ההחלטות הבכירים במערכות השונות ממה שמתרחש בשטח. והגרוע מכל סיפור שקרי ומעוות ללא פרופורציה שחלק מהאליטה בישראל מספרת לעצמה ולנו לפיה: אנחנו לא מנהלים פה מלחמה על עצם קיומנו נגד כל מי שרוצה למחוק אותנו אלא יש פה איזה עם לגיטימי מקופח דפוק ומסכן שרק רוצה צדק.

עכשיו קצת עלינו ועל למה כל זה לא רק שלא צריך להפחיד אותנו אלא להכניס אותנו למצב של ציפייה וששון אליי קרב.
עם ישראל הוא העם הכי חזק בתולדות העולם. תעצומות הנפש שיש לנו הם בלתי נדלות . גם במשברים הקשים ביותר שעברנו הם צצו ואיפשרו לנו לא רק להתגבר ולנצח אלא גם לשגשג. מלחמת יום הכיפורים היתה מלחמה שהתחילה גרוע, בנרטיב שלנו היא הפכה לאסון. אבל בכל קנה מידה צבאי שלוקח בחשבון את סדרי הגודל של הכוחות והצבאות שנלחמו נגדנו היא לא היתה אסון אלא פלא. איבדנו במהלכה כ2000 איש. אבל התעשתנו ממצב נחות לגמרי והבסנו את צבאות הערב תבוסה כה ניצחת עד שהן הבינו את מה שאנחנו לא הבנו -שלא כדאי לנסות להילחם בישראל. הסיבה שהערבים הפכו את מלחמת יום כיפור לניצחון גדול היתה שהם ראו שאנחנו מתייחסים אליה כהפסד נורא.
"הערבים אלופים בלהפסיד לנו בשדה הקרב ולגרום לנו לחשוב שהם ניצחו" אמר רפול אבל האמת היא שישראל היא זו שאלופה בלחשוב שהיא מפסידה למרות שהיא מנצחת. הערבים צודקים כשהם אומרים שהעוצמה שלנו לא נובעת מטנקים או מטוסים. היא נובעת מהרוח היהודית והישראלית ומהאיכות האנושית שמעניקה לנו כוחות על. מהביחד הישראלי, מרוח הגבורה וההקרבה. כל אלה כאן מחכים לשעת הכושר להתגלות. מלחמה אם תבוא עלולה להתחיל רע מאוד מצדה של ישראל, לצערנו המדינה כעת באמת נבוכה ומבולבלת אל מול האיומים, אך כך היה גם ערב מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים , את הסוף כולם זוכרים. אם תפרוץ מלחמה המציאות הדפוקה אותה אנו מכירים כיום השוררת בשטחי הארץ תעלם, את מקומה יתפוס מבחן ההגיון הבריא.
כל מי שינסה לפעול בעויינות כנגד ישראלים יחוסל , בלי בג"ץ ובלי בצלם.
למעשה ככל שהמלחמה הבאה תתחיל יותר גרוע ככה תהיה לנו הלגיטימציה לסיים אותה יותר טוב מבחינתנו, נכון המחיר יהיה כבד וזה יקח זמן אבל את המלחמה הבאה יש לשאוף שנסיים עם שינוי המציאות המזרח תיכונית אחת ולתמיד. וכפרפרזה על דבריו של אלברט אינשטיין : אני לא יודע איך תראה המציאות במלחמה הבאה אבל אני יודע איך תראה המציאות אחריה-
בלי איום לבנוני ובלי איום עזתי". כן, יהיו לזה השלכות כבדות אבל זה המחיר של לחיות כאן וזה המחיר של ההזנחה הבטחונית רבת השנים שעשתה ישראל. לצערי הרב נראה ששוב יצטרכו לפרוע הלוחמים בקצה את מחיר האיוולת והאדישות של מקבלי ההחלטות. אבל כמו בסיסמת הרכבת הקלה בתל אביב : קשה עכשיו הקלה אחר כך.
והיה אם יפלו פה טילים? שואלים אותי אנשים מודאגים. אז יפלו פה טילים. זה מאוד לא נעים. אבל זה מה שזה. טילים לא משנים שום דבר אסטרטגי. אין מי שמבין את זה יותר טוב מערביי עזה אגב, שעליהם ירינו וירינו טילים מבלי לעשות שום שינוי של ממש בשטח. ואם יבואו לכאן לוחמי אויב? אז שיבואו, הם יתקלו בנו, בעם שלם של לוחמים, הם לא מהווים אפילו קומץ מכמות לוחמי האויב שפלשה לכאן ב36, ב48 ב67,ב73 וגורלם לא יהיה שונה.
זה יהיה מאוד לא נעים, אבל הם לא יחזרו לספר את הסיפור לנכדים. אף לא אחד מהם.
ולנו? עם ישראל יתייחד עם נופליו, הוא ירכין ראש הוא יזכור והוא ישאר חי וקיים וגאה מאוד. בסוף המלחמה הזו תהיה לנו סוף סוף הקלה אחת ולתמיד מהאיום החונה על צווארנו.
ויש עוד משהו, קוראים לו הקדוש ברוך הוא , בורא העולם ומלכו ואביהם של ישראל.

הוא לא הביא אותנו לכאן לארץ הזאת שאותה הוא הבטיח לנו ולאבותינו מאז ימי בראשית אחרי כל הגלויות והדורות לשווא, הוא הוציא אותנו ממצרים ברגע קשה שהיה נראה שבו הכל אבוד וחיסל את פרעה את נאצר ואת סדאם חוסיין , הוא היה עימנו לאורך כל הגלויות וכן, למרות השואה הנוראה שעברנו הוא דאג שמדינת ישראל קום תקום ושעם ישראל יהלך בה קוממיות, הוא אוהב אותנו ומתעב את השקר והמרמה שעליו חיים שונאי ישראל מבחוץ ומבפנים. בעזרת השם ובעזרת עצמנו . נעשה חיל ונביס צרינו.

Iran orders its proxies to 'prepare for war' - TV7 Israel News 22.05.19 - YouTube

קרדיט: מוקי בר-חוסן מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: ערוץ 7