פעילות חריגה של חיזבאללה ומשמרות המהפכה במנחת צבאי ליד דמשק

בימים האחרונים החלו חפירות ובניית מבנים בשדה התעופה הצבאי אלדימאס, שמצפון-מערב לדמשק גבול סוריה-לבנון – כך מדווחת רשת החדשות "אלערביה" . חפירות וביצורים אלו נועדו לשם הגנה על כטב"מים איראניים ואחסון נשק, ואמצעי לחימה אסטרטגיים, שהובאו על-ידי איראן לאזור בקרבת גבול  סורי-לבנון.

שדה תעופה זה, נמצא בשליטה כמעט מלאה של איראן והמיליציות הפועלות תחתיה לשם הגיעו משלוחי נשק ותחמושת וחלקים חיוניים להמשך ייצור כטב"מים, זאת לאחר שהועברו לשם משדה התעופה הצבאי T4 שהיה נתון למתקפות תכופות של חיל האוויר הישראלי .

כמו כן בשדה התעופה הצבאי אלדימאס נמצאים מהנדסים של משמרות המהפכה האיראניים ומומחים מחיזבאללה, לאחר שאלו הוכשרו ועברו אימונים באיראן. חקלאים שעבדו את אדמותיהם שבקרבת שדה התעופה מדווחים כי הם גורשו משם ע"י לוחמי חיזבאללה מחשש לצילום עבודות החפירה הנעשות במקום .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר על הדיווח הזה : " מנחת דימאס היא לא שדה תעופה אלא סטריפ (מסלול המראה ונחיתה) בודד סלול שיכול לאפשר הפעלת כטב"מ.
השדה והמרחב לידו משמשים את חזבאללה מזה עשור לפחות והמתחמים בו הותקפו לפחות שלוש פעמים, בעיקר בתחילת המב״מ אז המרחב שימש מרכז בידול להעברות אמל"ח. המתחם קרוב לישראל ומאפשר פגיעה גם ברק״ק ולכן הסבירות לפעילות ערה, בטח כחלופה לטי-4 נמוכה. לאחרונה בוצעה במקום תקיפה של אלמנטים מתחום ההגנ"א לפני העברה ללבנון.