תאנים מיובשות: אוצר תזונתי לבריאות האדם

תאנים מיובשות הנחשבות כאוצר מזון עשיר מתברכים ברכיבים תזונתיים חשובים לבריאות. עמים קדומים ייבשו תאנים טריות מכיוון שלא החזיקו מעמד יותר משבועיים לפני שהתקלקלו, אך תאנים מיובשות זמינות כל השנה, ואורך חייהן בדרך כלל ארוך יותר מאשר תאנים טריות. .

 

היתרונות של תאנים מיובשות

תאנים מיובשות שימשו מאז ימי קדם לטיפול במצבים בריאותיים רבים הקשורים לנשימה, מערכת החיסון ומערכת העיכול.

מספר מחקרים מצביעים על כך שלתאנים יש תכונות חשובות רבות לבריאות, ביניהן שהן נוגדות דלקת, נוגדות חמצון, מפחיתות את רמות השומנים ומגנות על תאים, שעשויים להיות להם תפקיד במניעת סרטן. 

להלן היתרונות החשובים ביותר של תאנים מיובשות לבריאות:

מכיוון שהוא מכיל רמות גבוהות של אשלגן, אחד היתרונות של תאנים מיובשות הוא שהוא עשוי לסייע בהפחתת לחץ דם גבוה, שכן האשלגן שבתאנים מיובשות עוזר לשמור על מאזן המלחים בגוף, במיוחד במקרה של כמות גבוהה של נתרן.

שמירה על מערכת עיכול בריאה

תאנים מיובשות מכילות כמות גדולה של סיבים, בנוסף הן מכילות רכיבים תזונתיים שימושיים לחיידקים מועילים במעי, שעשויים להיות להם תפקיד בשמירה על בריאות מערכת העיכול.

שומר על צפיפות העצם

תאנים מיובשות מכילות כמות גדולה של יסודות המסייעים רבות בחיזוק העצמות ובשמירה על צפיפותן, לרבות: אשלגן וסידן.

עם הגיל, הגוף מתחיל לקחת מהעצמות אחוזים מהיסודות הדרושים לו, מה שמפחית את החוזק והצפיפות של העצמות, מה שעלול לגרום לכאבי פרקים ולהגביר את הסיכוי לאוסטאופורוזיס.

אך אכילת מאכלים מסוימים, כמו: תאנים מיובשות, עשויה לסייע בהאטת התהליכים שהוזכרו, מה ששומר על בריאות וחוזק העצמות לתקופה ארוכה יותר.

מקור טוב לברזל

הגוף זקוק לברזל כדי להעביר ביעילות חמצן בזרם הדם לכל חלקי הגוף, ועם מחסור בברזל בגוף, כמות החמצן המגיעה לגוף פוחתת, מה שגורם לאדם לחוש עייפות ותסמינים מטרידים נוספים.

אחד היתרונות של תאנים מיובשות הוא שהן מסייעות לספק לגוף אחוזים נכבדים מהצורך היומי שלו בברזל, שכן כל חצי כוס תאנים מיובשות מכילה 1.5 מיליגרם ברזל.

טוב לחולי סוכרת

תכולת הסיבים של תאנים מיובשות הופכת אותה למזון טוב לוויסות שחרור גלוקוז ואינסולין בגוף, בנוסף יש לציין את תכונות התאנים המפחיתות את רמת הגלוקוז בדם, ושומרות על בריאות הכבד. .

בגלל ריכוז הסוכרים הגבוה בתאנים מיובשות, יש לקחת בחשבון שאסור לאכול אותו בכמויות גדולות , ובמיוחד לא חולי סוכרת.

בקרת כולסטרול

מספר מחקרים מצאו כי כמות הסיבים הגדולה הכלולים בתאנים מיובשות מסייעת להפחית את רמות הכולסטרול המצטברות בכלי הדם, ולכן צריכה קבועה של תאנים מיובשות בתזונה עשויה לסייע בהגנה מפני מחלות לב והצטברות שומנים בדם.

מניעת מחלות כרוניות

אחד היתרונות של תאנים מיובשות הוא בכך שהן מסייעות לספק לגוף מינרלים וויטמינים חשובים שהמחסור בהם עלול לגרום לזיהומים ומחלות כרוניות בגוף, ובכך עשוי לסייע במניעת מחלות אלו.

טיפוח ושיפור העור

תאנים מיובשות מכילות רמות גבוהות של נוגדי חמצון, ויטמין E וויטמין A, שהם חומרים מזינים חשובים.

התאנים המיובשות עשויים לעזור להעניק לעור מראה נפלא ולשפר את גמישות העור, ולפעול כנוגדי חמצון המגנים מפני ההשפעה השלילית של הרדיקלים החופשיים, ובכך להפחית את הסיכויים לסימני הזדקנות, כגון קמטים.

התכולה הגבוהה  של נוגדי חמצון בתאנים מיובשות הופכת אותה לגורם חשוב המסייע בהגנה מפני מחלות הנגרמות על ידי רדיקלים חופשיים, כגון: דלקת מפרקים שגרונית ומחלות לב .

فوائد و أضرار التين المجفف - YouTube

קרדית לתמונות : סטפ ניוז