הרצאה: מצרים לאן? – אלי דקל וקסניה סבטלובה

באתר האינטרנט של "דקל – מודיעין אסטרטגי נטוע בקרקע" פורסמה לאחרונה הרצאה בנושא "מצרים לאן" להלן מספר פרטים:

מר אלכס צייטלין מנהלו של ערוץ היוטיוב "באים אל הפרופסורים" מראיין אל קסניה סבטלובה ואלי דקל בנושא המשך שלטונו של הנשיא עבד אל פתח א־סיסי ויחסי ישראל מצרים. במהלך הראיון דנו השנים, בין היתר, בנושאים הבאים: סקירת קצרה על המתרחש המצרים מסוף ימיו של הנשיא חוסני מובארכ ועד לימינו, מעורבותה של  מצרים במתרחש ברצועת עזה והמשך התיווך המצרי בין ישראל לחמאס, בעיית המים של מצרים והחשש להתלקחות פעולות איבה בינה לבין אתיופיה על רקע בנייתו של "סכר התחייה", והאכזבה של חלק מהעם המצרי מפועלו של הנשיא והמשך שלטונו במצרים.

להלן השלמה ותיקון של נתונים שגויים שנאמרו על ידי אלי דקל במהלך הדיון:

  • בשנת 2015 פרסמה מצרים תוכנית פיתוח רב שנתית ובמסגרתה יש בכוונתה להפריח 6 מיליון דונם אדמות מדבר – זאת על אף "מצוקותיה" בעניין מחסור במים.
  • במהלך הדיון על המתרחש ברצועת עזה, אמרתי כי כל הפיגועים של הגורמים האיסלמיסטיים נגד השלטון וצבא מצרים מתרחשים באזור שנמצא ממערב לאל עריש. אמירה זו שגויה! הכוונה הייתה לומר שכל הפיגועים מתרחשים ממזרח לאל עריש ב"מרובע הדמים" אל עריש-ג'בל ליבני-קציעות-רפיח.
  • בדיון על הסכר התחייה באתיופיה אמרתי כי הסכר יוצר אגם בקיבולת מרבית של 40 מיליארד מטר מעוקב. הנתון הנכון הוא 72 מיליארד מטר מעוקב. כמובן תיקון זה אינו משנה את קביעתי כי בניית הסכר באתיופיה לא תגרום למחסור במים במצרים.

ניתן לצפות בהרצאה בקישור:   https://www.dekelegypt.co.il/my-post6100f8bb

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב