חשיפה:במלחמת העולם ה-2 הרגו הבריטים מאות חיילים אמריקאים באש ידידותית

תרגיל "טייגר"  (Tiger)  בו ניסו בעלות הברית לדמות את הנחיתות בנורמנדי

ב-6 ביוני 1944 הובילו בעלות הברית מבצע נחיתה בחופי נורמנדי, צרפת, כדי לשחרר אותה מצבאות גרמניה לאחר כמעט 4 שנים של כיבוש. נחיתה זו באה לאחר דרישות חוזרות ונשנות של מנהיג ברית המועצות ג'וזף סטלין לפתוח חזית שנייה נגד הצבא הגרמני על מנת להפחית את העומס על כוחותיו בחזית המזרחית. בנוסף, בעלות הברית, בעיקר האמריקאים והבריטים, השיגו דריסת רגל בצפון מערב צרפת כדי להקל על תהליך שחרור צרפת והתקדמות פנימה לתוך גרמניה.

אבל לפני הנחיתות בנורמנדי, בעלות הברית הובילו חודשים של אימונים ותמרונים כדי לדמות נחיתה כזו. בין התרגילים הללו, ההיסטוריה מזכירה את אימון "טייגר" –  (Tiger) , שבמהלכו קרה אסון ונהרגו כאלף חיילים אמריקאים.

טנקים אמריקאים מתכוננים לנחיתה בנורמנדי
טנקים אמריקאים מתכוננים לנחיתה בנורמנדי
אימון נמרים

במהלך שנת 1943 פינו הבריטים כ-3,000 תושבים מהערים סלפטון, סטריט, טורקרוס ומזרח אלינגטון בדרום דבון כדי לספק מקום מתאים לבעלת בריתם – ארה"ב להתאמן במבצע צבאי המדמה את הנחיתות בנורמנדי.

הבריטים בחרו אז באזורים אלו מכיוון ששטחם היה דומה מאוד לזה של חופי נורמנדי.

בנוסף, החלו בעלות הברית להשלים את תרגיל טייגר ב-22 באפריל 1944, כשבועיים לפני הנחיתה בנורמנדי, במהלכו עברו להשתמש בכלי נחיתה מלאים בחיילים וטנקים בנוסף לתחמושת חיה, שם התבקשו ספינות מלחמה להשתמש בתותחיהם על מנת לדמות הפצצת חופים.

חיילי ארה"ב במהלך אימון כדי לדמות את הנחיתות בנורמנדי
חיילי ארה"ב במהלך אימון כדי לדמות את הנחיתות בנורמנדי
מאות נהרגו מאש ידידותית

ב-28 באפריל 1944 קרה הבלתי צפוי. תוך ניצול חשכת הלילה, התקרבו תשע צוללות גרמניות למפרץ ליים, בתעלת למאנש בדרום-מערב אנגליה, כדי ליירט שמונה רכבי נחיתה אמריקאים באזור ותקפו אותם במספר טורפדות.

ההתקפה הגרמנית הביאה לטביעתן של שתי ספינות נחיתה והרגה כ-700 חיילים אמריקאים, שמתו בטביעה או כתוצאה מהמים הקרים שהורידו את טמפרטורת הגוף שלהם, ובנוסף צוותי החילוץ איחרו להגיע.

למרות האסון הימי הזה, מבצע האימונים, שעוכב בהתקפה הגרמנית, נמשך עם הניצולים, שהובלו בתחילה בטעות לעבר חוף סלפטון במהלך פינוי מאזור התקיפה הגרמני. במהלך התמרונים הללו הפציצו ספינות הקרב הבריטיות את החוף באמצעות תחמושת חיה, רק כדי להיות מופתעים מהחיילים האמריקאים ששרדו את ההפגזה הבריטית המסיבית.

בנוסף ל-700 החיילים שנהרגו בהתקפה הגרמנית, ההפצצה הבריטית על סלפטון ביץ' הרגה יותר מ-300  חיילים אמריקאים באש ידידותית.

במהלך שארית מלחמת העולם השנייה, הסתירו בעלות הברית את תקרית ההפצצה והאש הידידותית ,שהרגה חיילים אמריקאים , רק כדי לשמור על מורל החיילים ימים לפני הנחיתות בנורמנדי. כולם חיכו שנים רבות למידע על מה שקרה ב-28 באפריל 1944, בחוף סלפטון.