דיווחים מסוריה: "ישראל תוקפת את נמל לטקיה בפעם השנייה בתוך חודש"

חיל האוויר הישראלי ביצע התקפות אוויר חדשות על נמל לטקיה, עם עלות השחר היום, שלישי, שהובילו לפיצוצים עזים ולנזק רב – כך מדווחים אתרי חדשות בסוריה.

סוכנות הידיעות "SANA" ציטטה מקור צבאי שטען כי מטוסי הקרב הישראליים "ביצעו היום תוקפנות אווירית בסביבות השעה 3:21 לפנות בוקר, תוך ירי טילים, ממעמקי הים התיכון, ממערב לעיר לטקיה, כשהם תוקפים אזור לאחסון מכולות בנמל המסחרי של העיר לטקיה."

הגורם הוסיף כי "התוקפנות הישראלית הביאה להצתת שריפות במקום וכן נגרם נזק חומרי רב, ועדיין נמשכות העבודות לכיבוי השריפות ובדיקת תוצאות התוקפנות".

קודם לכן , ב-7 בדצמבר, תקפו מטוסי קרב ישראליים  מטרות בנמל לטקיה שבמערב סוריה.

סוכנות הידיעות של המשטר, SANA, ציטטה מקור צבאי שאמר כי "בסביבות השעה 1:23 לפנות בוקר תקפו מטוסי הקרב הישראליים ,בירי של כמה טילים שהגיעו מכיוון הים התיכון, מדרום מערב ללטקיה, מגרש לאחסון מכולות בנמל המסחרי של לטקיה".

הסוכנות טענה כי ההגנה האווירית של כוחות משטר אסד הגיבה להפצצה הישראלית במרחב האווירי של לטקיה, והפילה מספר טילים, תוך שהיא חוזרת שוב ושוב על אותו סיפור מהפצצות קודמות. 

לדברי הגורם, ההפצצה גרמה לשריפות ולהצתה של מספר מכולות מסחריות, תוך גרימת נזקים ברכוש, מבלי לגרום לנפגעים בנפש, בעוד מקורות מקומיים בלטקיה מסרו כי ברחבי העיר נשמעו קולות אמבולנסים ורכבי כיבוי.

סוכנות "ספוטניק" הרוסית ציטטה את הכתב שלה בעיר לטקיה המאשר כי גודל הפיצוצים והאש הבוערת מעידים על כך שנגרם נזק משמעותי בנמל.

ראוי לציין כי התקיפות הישראליות על מטרות באזורי החוף הסורי נחשבות נדירות, שכן האזור כולל מספר בסיסים רוסיים בלטקיה, טרטוס וחמיימים, בנוסף להיותו המעבר העיקרי לייבוא ​​לסוריה.