5 סוגי פירות מפחיתים סוכרת ומסייעים במניעת התקפים פתאומיים מהמטופל

ישנם מספר סוגי פירות התורמים להפחתת רמת הסוכר בדם, וישנם עוד כמה סוגים שאינם משפיעים לרעה על חולי סוכרת, כלומר משאירים את רמת הסוכר באיזון, מה שעוזר למנוע מהמטופל התקפים פתאומיים. בעוד שהמושג של אכילת פירות לרבים קשור לטעם מתוק יש אנשים שחושבים שאכילת פירות משפיעה לרעה על בריאותם של חולי סוכרת תמיד, אבל זה לא נכון, שכן השפעת הפירות משתנה בהתאם לסוג שלהם.

 

סוגי פירות המורידים סוכרת

למרות שפירות עשירים בסוכר טבעי, לרבים מהם יש אינדקס גליקמי נמוך, מה שאומר שהם מסייעים בהפחתת רמת הסוכר בדם, בשל עושר תכולת הפירות הללו בסיבים ובמים, בנוסף ליתרונות הרבים שלהם.

  • פרי אוכמניות

פרי האוכמניות קשור להורדת רמת הסוכר בדם, בשל השפעתו של פרי זה על רגישות התאים לאינסולין, בנוסף לשיפור תהליך סילוק הגלוקוז מהדם, בנוסף לעושרו בנוגדי חמצון ומינרלים מועילים.

בנוסף, גם פירות אלה כוללים את אותם דברים: פטל, תות ופטל אדום.

  • תפוחים מכל הסוגים

תפוחים הם מקור עשיר לסיבים, כלומר הם זקוקים לזמן ארוך יותר לעיכול מאחרים, בנוסף לאינדקס הגליקמי הנמוך בתפוחים, בשל התפוחים המכילים מספר רכיבי תזונה יעילים בנוסף לחלק גדול של מים, ומומלץ לאכול תפוחים לפני הארוחה כדי לעזור לגוף להוריד את רמת הסוכר בדם.

  • פרי הדר

פירות הדר כמו תפוזים ואשכוליות טובים להורדת רמת הסוכר בדם מכיוון שהם מכילים סיבים וגם פוליפנולים.

אכילת פירות הדר עוזרת:

*- הפחתת סוכרת מצטברת.

*- רגישות מוגברת של תאים לאינסולין.

*- הורדת לחץ דם, שיכולה להתלוות לסוכרת.

  • סוגי פירות אחרים מפחיתים סוכרת

דובדבן, ענבים, קיווי, אבוקדו ואגס.

טיפים לאכילת פירות

*- אוכלים מנות פרי לאורך כל היום במקום לאכול אותם בארוחה אחת בלבד, למשל, אפשר לאכול חתיכה אחת מסוג אחד של פרי לארוחת בוקר, אחר לפני ארוחת הצהריים ואחת בערב.

*- עדיף להיות מאוזן והגיוני בכל דבר, גם פרי שמוריד את רמת הסוכר אין לאכול ממנו כמות גדולה.

*- הקפידו לבחור בפירות טריים והימנעו מפירות משומרים, מכיוון שפירות משומרים מכילים ריכוז גבוה יותר של סוכר וקלוריות, מה שגורם להם למלא תפקיד הפוך בגוף האדם ולהעלות את רמת הסוכר בדם.

*- הימנעו ממיץ פירות או שניתן לצרוך אותו בכמויות קטנות, שכן מיץ פירות מכיל אחוז גבוה יותר של קלוריות, בנוסף לעובדה שמיץ אינו מכיל את הסיבים המצויים בפירות ובכך מוביל לרמת סוכר גבוהה בדם.

פירות שמעלים את רמת הסוכר בדם

חולי סוכרת צריכים להימנע מכמה סוגי פירות שתורמים להעלאת רמת הסוכר בדם, בניגוד לפירות שהזכרנו קודם, שהם: תמרים, אבטיח, אננס, פירות יבשים ובננות בשלות מאוד.

أفضل 13 نوع من الفواكه الصحية لمرضى السكر .. تعرف عليها - اليوم السابع

קרדיט לתמונה: יום 7