מבזקי חדשות מהעולם ליום 25-12-21. מתעדכן

*- מושל מינסוטה, טים וולז, הודיע שהוא, רעייתו ובנם הנער נדבקו בקורונה. לפי וולז, הוא ואשתו, שמחוסנים שלוש פעמים, לא סובלים מתסמינים ולבנם, שמחוסן פעמיים, יש תסמינים קלים. אתמול הודיע מושל מרילנד, לארי הוגאן, כי הוא נדבק בנגיף ושלשום נודע כי גם הסנאטורים אליזבת וורן וקורי בוקר אובחנו כחיוביים לנגיף.

*- הסנאטור הדמוקרטי מדלוואר, כריס קונס, הודיע כי הלילה הוא קיבל תוצאה חיובית בבדיקת קורונה שגרתית וכי הוא סובל מתסמינים "מינימליים". "כמו מיליוני משפחות אחרות, נראה שגם אנחנו נתמודד עם עוד חג בזום", אמר קונס, הסנאטור השלישי שאובחן כחיובי בשבוע האחרון אחרי עמיתיו למפלגה, אליזבת וורן וקורי בוקר.

*- שר החוץ של טייוואן, ג'וזף וו, נאלץ להתגונן היום אחרי שבאופוזיציה האשימו אותו באחריות לכך ששש מדינות ניתקו את יחסיהן הדיפלומטיים עם טאיפיי מאז שהוא מונה לתפקידו בשנת 2018, האחרונה שבהן הייתה ניקרגואה, מוקדם יותר החודש. אחד מחברי הפרלמנט של מפלגת KMT אף הציע לו להתאבד. וו, שלא הסתיר את כעסו על המתקפה, הטיל את האחריות על סין וציין כי יש חשיבות גם ליחסים קרובים ובלתי רשמיים עם מדינות "שחושבות כמונו" מלבד התמקדות בשמירה על יחסים רשמיים עם בעלות הברית.

*- מוחקים את ההנצחה: אוניברסיטת הונג קונג הסירה הלילה את "עמוד הבושה", הפסל המפורסם לזכר הנרצחים בטבח בכיכר טיאננמן בבייג'ינג ב-1989 שהיה מוצב בקמפוס מאז 1997. הנהלת האוניברסיטה טענה כי ההחלטה התקבלה בשל חוות דעת משפטית כי הפסל עלול להפר את חוקי הפשיעה.

*- בית משפט בתוניסיה גזר ארבע שנות מאסר על הנשיא לשעבר, מונצף מרזוקי, בשל "עבירות נגד ביטחון המדינה". מרזוקי, ששוהה בצרפת, מתח ביקורת על הנשיא הנוכחי, קייס סעיד, בשל השעיית הפרלמנט, ובתגובה סעיד הוציא נגדו צו מעצר בינלאומי וביטל את הדרכון הדיפלומטי שלו.

*- הממשל האמריקאי הטיל היום סנקציות על שלושה אישים ושתי חברות שהיוו רשת של אל-קאעידה בברזיל וסיפקו סיוע פיננסי לארגון הטרור. השם הבולט הוא הייתם אחמד שוקרי אחמד אל-מגרבי, שהגיע לברזיל ב-2015 ונחשב לאיש הקשר של אחמד מוחמד חאמד עלי שהואשם במעורבות בפיגועים נגד השגרירויות האמריקאיות באפריקה ב-1998 וחוסל בפקיסטן ב-2010.

*- בריטניה חצתה לראשונה את רף מאה אלף חולי קורונה ביממה: לפי הנתונים שפורסמו כעת, 106,122 מאומתים חדשים נוספו ב-24 השעות האחרונות, יחד עם 140 מקרי מוות חדשים.

*- הנסיכה אן, בתה של המלכה אליזבת השנייה, לא תגיע לבלות את חג המולד עם אמה בטירת ווינדזור אחרי שנאלצה להיכנס לבידוד מאחר שבעלה, סר טימותי לורנס, נדבק בקורונה. בני הזוג נמצאים בבידוד באחוזה הכפרית שלהם בגטקומב פארק.

*- נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הדגיש היום כי הבחירות לנשיאות יתקיימו באפריל הקרוב על אף גל התחלואה החדש. "הנשיא הבהיר היטב כי לוחות הזמנים הדמוקרטיים של המדינה שלנו צריכים להישמר כי החיים הדמוקרטיים של המדינה נמצאים על כף המאזניים", מסר דובר הממשלה, גבריאל אטאל, שהוסיף כי ייתכנו התאמות בנהלי ההצבעה בשל המצב.

*- קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע כי אירועים פרטיים, כולל מסיבות לראש השנה האזרחית, יוגבלו לעשרה בני אדם, ללא ילדים, החל מ-28 בדצמבר, כאשר המגבלה תקפה גם למחוסנים ולמחלימים. יעד נוסף שהממשלה הציבה הוא להגיע ל-80 אחוז של מחוסנים. "אני מבין שכולם כבר לא רוצים לשמוע על קורונה, מוטציות ו-ווריאנטים. אבל אנחנו לא יכולים לסגור את עינינו מול הגל שמתנשא מולנו", אמר שולץ. "הייתי רוצה לתת לכם חדשות טובות יותר לפני החגים".

כמו כן, שרת הפנים של גרמניה, ננסי פאיזר, חתמה על צו שאוסר על זיקוקים בחגיגות השנה החדשה, וזאת כדי למנוע פציעות שיטילו עומס נוסף על בתי החולים שמתמודדים עם תפוסה מלאה בשל הקורונה.

*- הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע כי הוא יקיים מסיבת עיתונאים ב-6 בינואר, בדיוק שנה לאחר שתומכיו התפרעו בגבעת הקפיטול, כדי לחזק את טענותיו כי צריך לחקור את "זיוף הבחירות" ולא את הפריצה לקונגרס. "זכרו, ההתקוממות התרחשה ב-3 בנובמבר, זו הייתה מחאה לא חמושה לחלוטין נגד הבחירות המזויפות שהתרחשה ב-6 בינואר".

*- ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הודיע כי קטאלין נובאק, שמשמשת שרה ללא תיק לענייני משפחות במשרד ראש הממשלה, היא מועמדת מפלגת השלטון לנשיאות המדינה במקומו של יאנוש אדר שיסיים עשר שנות כהונה במאי הקרוב.

בחירתה של נובאק (44), נשואה ואם לשלושה, די ודאית מאחר שההצבעה בפרלמנט תתקיים לפני הבחירות הכלליות ולמפלגת פידס יש רוב מוחלט.

נובאק מסרה בתגובה: "לייצג את הונגריה, לייצג את כל האומה ההונגרית – אני מוכנה למשימה המאתגרת הזו עם אמונה, רוח ולב. אני מקבלת בכבוד את המינוי כנשיאת הונגריה. אני נשארת מי שאני".

*- אלפים יצאו הערב לרחובות ברחבי פולין להפגנות נגד התיקון לחוק התקשורת שנועד למנוע מגורמים מחוץ לאזור הכלכלי האירופי להחזיק בבעלות על כלי תקשורת במדינה. יותר ממיליון בני אדם גם חתמו על עצומה שקוראת לנשיא אנדז'יי דודה להטיל וטו על הצעת החוק. "הממשלה הזו שונאת כל מה שחופשי ורוצה להרוס אותו", אמר ראש העיר ביאליסטוק, מתאוש טרוסקולסקי.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות