מסמך רשמי מאשר: דמשק בעידן אסד הפכה מעיר משגשגת לבירת הסמים

בביקורו בדמשק בשבעה עשר ביולי האחרון, הדגיש שר החוץ הסיני וואנג פיי כי סוריה היא מבחינה היסטורית חלק מ"דרך המשי" המקשרת בין מערב אסיה לסין, והדגיש את הצורך להפסיק בדחיפות את הסבל האנושי של העם הסורי ולעזור להם לפצות על ההפסדים הכלכליים שלהם של יותר מ-400 מיליארד דולר.

עם זאת, השר הסיני לא שמע – אולי – על משלוחי הקפטגון שיוצאים מסוריה לכל רחבי העולם, והיא הפכה למרכז עולמי לסוג זה של סחר "מלוכלך", כפי שהפכה, עם איראן, עיראק וחיזבאללה, ל"סהר הלבנת הון" כפי שתואר על ידי המומחה לכלכלה עסקית, ד"ר אוסאמה אל-קאדי.

בירת הקפטגון

בשיחה עם Orient.com, אישר ד"ר אוסאמה אל-קאדי כי המזרח התיכון הפך לסהר של הלבנת הון מאיראן ועד ללבנון, העובר דרך עיראק וסוריה, והמשאב העיקרי של הסהר המקושר הזה הוא הלבנת הון עקב סנקציות והמסחר האסור בסמים הנהוג שם. 

אל-קאדי הוסיף כי דמשק הפכה לבירת הקפטגון, כפי שמכנים אותה משקיפים, ולכן לאיראן אין ברירה אלא לפתוח חברות "מזויפות" בדמשק, כפי שמוכיח זאת המסמך שהגיע לידי אוריינט ,שזו גם הדרך הטובה ביותר להתחמק מהסנקציות.

היא גם נושאת מטרות דמוגרפיות ועדתיות ומבקשת להרוס חברות באזור, במיוחד בסוריה. במקום שדמשק תהיה בירת המסחר ההיסטורית וסמל לשגשוג כלכלי, היא הפכה לבירת הקפטגון. יש מאות חברות מזויפות הרשומות בסוריה למטרה זו, וכן בכל המדינות שבשליטת סהר הקפטגון.

הברחה קודמת של קפטגון

ראוי לציין שבסוף 2019, נשיא סוריה, "בשאר אל-אסד" ראה בפרויקט "דרך המשי" הסיני מהפך אסטרטגי להשגת שגשוג לסוריה, וציין שסוריה יכולה להיות חלק מאותו פרוייקט וזאת באמצעות פיתוח תשתיות ותרומת סין לסוריה. 

אבל זה רק בתיאוריה, בפועל כל הדרכים מובילות לאזור ה"בקעה" הלבנוני, כאשר כלכלת המדינה הופכת לכלכלת קפטגון, במיוחד לאחר שהרשויות האיטלקיות תפסו ביולי 2020 את המשלוח הגדול בעולם של סם קפטגון, בהיקף של 14 טון ,שהוערך במיליארד יורו, בנמל סלרנו מדרום לנאפולי, ולאחר חקירה הוכח כי חיזבאללה והמשטר הסורי עומדים מאחוריו.

שאר המסמכים בקישורית