נשיא איראן תוהה על גורלה של סוריה בהיעדרו של קאסם סולימאני

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר השבוע כי מנהיג כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, "ייצר דורות של לוחמי התנגדות בעיראק ובסוריה", כלשונו.

ראיסי הוסיף, בפגישה עם משפחתו של סולימאני ומארגני הטקסים לציון יום השנה השני לחיסולו, כי "סולימאני, כפי שתואר על ידי הוד מעלתו מנהיג המהפכה האסלאמית, היה מורה ונושא מסר לאנושות כולה. הוא השהיד של האומה האסלאמית כולה, וזכרו צריך להיות מונצח לנצח כאחד הדמויות המשפיעות בעולם האסלאמי", לפי סוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

ראיסי, הידוע בעמדותיו הקשוחות, שאל: "מה היה גורלם של האזור והעולם, אם השהיד סולימאני וחבריו לא היו נוכחים בשדות הקרב של המאבק בטרור בתוך סוריה ועיראק? "

סגן ראש מערכת המשפט, ראש ועדת זכויות האדם האיראנית, קאזם גריבאדי, אמר ביום ראשון כי "הסיבוב השני של הישיבות של ועדת החקירה האיראנית- עיראקית המשותפת יתקיים, בהנחיית טהראן, במהלך יום שלישי ורביעי הקרוב."

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, חוסל יחד עם אבו מהדי אל-מוהנדיס, מנהיג בכוחות הגיוס העממי העיראקי, ב-3 בינואר, בתקיפה אמריקנית על שיירתו ליד נמל התעופה של בגדאד.

דו"חות שהוציאו אירגוני זכויות אדם הן בסוריה והן בעיראק האשימו את קאסם סולימאני בביצוע פשעים נגד האנושות, תמיכה במיליציות שיעיות בכסף ובנשק ובהקמת צבאות מקבילים לצבאות הסדירים במטרה לשלוט בהחלטות הצבא בשטח.