תוכנת ריגול ישראלית מככבת גם בפרשת חשוקג'י למרות ההכחשות

סוכנים של האמירויות התקינו את תוכנת הריגול פגסוס בטלפון של חנאן אל-עתר, רעייתו של ג'מאל חשוקג'י, חודשים ספורים לפני שהעיתונאי נרצח בקונסוליה הטורקית באיסטנבול באוקטובר 2018 – כך עולה מתחקיר חדש של ארגון סיטיזן לאב שעמד מאחורי החשיפה של פרשת NSO.

הוושינגטון פוסט, העיתון שבו עבד חשוקג'י, דיווח היום כי כיצד הטלפון של אל-עתר נפרץ באפריל 2018, בעת שהיא הוחזקה במתקן חקירות אחרי שנחתה בדובאי, זמן קצר לאחר אירוסיה למתנגד המשטר הסעודי. באותו זמן, שני מכשירי האנדרואיד והטאבלט שלה היו ברשותם של הסוכנים האמירתים.

בדיקה פורנזית שעשה ביל מרצ'ק, מומחה לאבטחת סייבר של סיטיזן לאב, למכשירי האנדרואיד זיהתה כי ב-22 באפריל 2018, בשעה 10:14 בבוקר, הוכנסה שורת כתובת לאחד הטלפונים ובתוך פחות מחמש דקות כבר הותקנה בו תוכנת הריגול פגסוס. "מצאנו את האקדח המעשן על הטלפון שלה", אמר מרצ'ק לפוסט.

מרצ'ק ציין כי הוא לא יכול לקבוע אם התוכנה אכן הדביקה את הטלפון ואפשרה לגנוב את התוכן שלו ולפתוח את המיקרופון של המכשיר, אולם מאחר שהמתקין לא הכניס את שורת הכתובת בפעם השנייה, המסקנה שלו היא שהמבצע הושלם מיד. אותה כתובת שהוקלדה לתוך האנדרואיד זוהתה גם במכשירים אחרים שבהם הותקנה תוכנת הריגול של חברת הסייבר הישראלית.

מנכ"ל NSO, חוליו שלו, הכחיש ביולי האחרון כי התוכנה הופעלה נגד אל-עתר, ובעקבות הפרסום חזר עורך הדין של החברה, תומס קלייר, על הגרסה. "קבוצת NSO ביצעה בדיקה שקבעה כי פגסוס לא שימשה להאזנה, למעקב או לאיסוף מידע לגבי גברת אל-עתר", מסר. "המאמצים המתמשכים של הפוסט לקשור באופן שגוי את NSO לרצח המזעזע של חשוקג'י מביכים".

Pegasus Spyware: Developed by NSO Group, an Israeli company| Why is it back  in news? | Oneindia News - YouTube

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות