וושינגטון מכינה צעדים חדשים נגד איראן למקרה של כישלון בשיחות

שר הביטחון הישראלי: איראן מבקשת, באמצעות משא ומתן, להרוויח זמן… דיווחים על מוכנותה של ישראל למקרה של כישלון השיחות בווינה

הבית הלבן הודיע ​​כי ארה"ב עובדת על הכנת צעדים חדשים נגד איראן , אותם תנקוט במקרה של כישלון המשא ומתן על תיק הגרעין בווינה.

ביום שני אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי, כי בהתבסס על עמדתה של איראן בסבב המשא ומתן האחרון, הנשיא ג'ו ביידן הטיל על צוות הביטחון הלאומי להיות ערוך למקרה של כישלון הדיפלומטיה ולשקול אפשרויות אחרות.

פסקי הוסיפה כי העבודה הזו בעיצומה, ויש גם התייעצויות בעניין זה עם שותפים רבים ברחבי העולם.

זאת כאשר שר הביטחון הישראלי בני גנץ אישר כי איראן מבקשת להרוויח זמן  באמצעות גרירת רגלים במשא ומתן שלה בווינה.

גנץ הוסיף כי איראן נכנסה למשא ומתן ללא קלפי מיקוח של ממש, והסביר כי היא פועלת על מנת להרוויח כמה שיותר או להפסיד כמה שפחות בתחום הגרעיני והכלכלי.

הוא הוסיף, "איראן נכנסת למשא ומתן ללא קלפי מיקוח אמיתיים. יש לשים קץ לאסטרטגיית גרירת הרגליים של ​​איראן. אנו פועלים להעמקת שיתוף הפעולה הבינלאומי, ואני בטוח שהצעדים הגלויים והסמויים להתעמת עם טהרן יורחבו בקרוב. במהלך השנה וחצי, עסקנו בחיזוק כוחו של הצבא הישראלי ובקניית מערכות נשק חדשים שיבטיחו את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ויאפשר לה להתמודד עם כל האיומים".

אֶקְסְפּרֶסִיבִי
אילוסטרציה

ראוי לציין כי דיווחים רבים בכלי תקשורת ישראלים דיברו על ההכנות שעשה הצבא הישראלי לתקיפת מתקני גרעין איראניים, בתקופה שבה איראן הודיעה על חוסר בהירות בנוגע לחידוש המשא ומתן בווינה.

לפי דיווחים ישראלים, שירותי הביטחון והצבא הישראליים הכינו דרכים להתמודדות עם המצב הנוכחי, ואחד הצעדים הללו הוא תקיפה צבאית שאינה מוגבלת למתקני הגרעין של איראן בלבד.

כדי ליישם את הצעד הזה, תל אביב פועלת כעת לחדש את הארסנל הצבאי שלה בטילים ופצצות חדשות עם המודרניזציה של מערכת כיפת ברזל.

שלב זה כולל גם 3 שלבים, הראשון שבהם הוא הכנה לתקיפה, השני הוא שלב ההיערכות לתגובות לתקיפה, בו צפוי שאיראן תפתח בהתקפות במספר חזיתות באזור, ולאחר מכן השלב הדיפלומטי שנועד לתת לגיטימציה בינלאומית למבצע הצבאי, והשתתפות ארה"ב בשלב זה הינה חיונית לישראל.

מקורות ביטחוניים ישראלים דיברו על התחייבותו של הממשל האמריקני לסייע לישראל, לאחר מבצע צבאי באיראן, בבנייה מחדש של תשתיות אזרחיות שיהרסו אם איראן תפתח בהתקפות כלשהן.

הצעד הישראלי הזה עשוי להיות מוכן כבר עתה, שכן הצבא הישראלי יערוך תרגילים רחבי היקף בים התיכון באביב הבא עם עשרות מטוסים המדמים תקיפה נגד תכנית הגרעין האיראנית.