שגריר טהרן אצל החות'ים מת,ככל הנראה, מפצעיו לאחר תקיפה אווירית סעודית

משרד החוץ האיראני הודיע ​​ביום שלישי כי "שגריר" של טהראן בתימן, חסן ארלו, מת מזיהום בנגיף הקורונה, על פי מה שדווח על ידי סוכנות " פארס " .

דובר משרד החוץ, סעיד חטיבזאדה, אמר כי ארלו "נדבק בנגיף הקורונה במקום שליחותו בתימן, ולמרבה הצער חזר לארץ בתנאים לא נוחים עקב שיתוף הפעולה המאוחר של כמה מדינות, ולמרות השימוש בכל שלבי טיפול לשיפור מצבו הבריאותי, הוא מת היום עם עלות השחר."

הדובר הרשמי של תנועת אנסאר אללה (חות'ים), מוחמד עבדול סלאם, אישר ביום שלישי בפוסט בטוויטר את הידיעה על מותו.

ביום שבת אמר משרד החוץ האיראני כי איראן מפנה את שליחה לקבוצת המורדים התימנית, תנועת החות'ים, לאחר שנדבק בקורונה, בעוד שדובר החות'ים אמר כי סעודיה ועיראק מסייעות בהעברת השליח חסן ארלו ,כך דיווחה סוכנות רויטרס.

"לאור הצורך להעניק לו טיפול רפואי דחוף, משרד החוץ האיראני ערך כמה מגעים והתייעצויות נחוצות עם מספר מדינות באזור, וכך נוצרו התנאים הראשוניים הנדרשים, והשגריר האיראני מועבר כעת למדינה", אמר סעיד חטיבזאדה, דובר משרד החוץ האיראני, לתקשורת הממלכתית.

עבד אל-סלאם אמר אז כי קיימת "הבנה איראנית-סעודית דרך בגדד, לפיה השגריר האיראני בצנעא הועבר במטוס עיראקי, עקב מצבו הבריאותי".

קואליציה בראשות סעודיה התערבה בלחימה בתימן ב-2015 נגד החות'ים לאחר שהקבוצה גירשה את הממשלה המוכרת בינלאומית מהבירה צנעא. הקואליציה מטילה מצור ימי ואווירי על האזורים שבשליטת החות'ים.

בזמן שבו הודיעה טהראן על החזרת שגרירה בתימן, חסן ארלו, מסיבות בריאותיות, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי כי הוא פוטר מתפקידו בשל מתיחות עם "החות'ים הנתמכים על ידי איראן".

העיתון ציטט גורמים אזוריים שאמרו כי השגריר הפך ל"בעיה פוליטית שמגדילה את הנטל על החות'ים, לאור השפעתו הרבה בתימן, מה שמחזק את התפיסה שהחות'ים לא שותקים לאיראן".

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה גורם סעודי בכיר שאמר כי השגריר האיראני בתימן עזב את צנעא במטוס עיראקי, שהסעודים הרשו לו לנחות ולהמריא לאחר תיווך עיראקי ועומני.

היא ציינה כי יציאתו מצנעא הייתה לבקשת החות'ים ובנסיבות מסתוריות, שכן הסיבות מאחורי רצונם של החות'ים לעזיבת השגריר לא היו ברורות.

השם ארלו צץ עם תחילת המלחמה בתימן ב-2015, שכן שמו הסתובב במשרד החוץ האיראני, מכיוון שהוא היה יותר כמו גורם המקשר בין טהראן לקבוצה החות'ית.

הוא שייך למשפחה שרוב חבריה היו במשמרות המהפכה, שם היה בשורות מחנה חמזה 21, ואחיו חוסיין הוא מפקד חטיבת בדיוויזיית המהדי, ואחיו השני משרת בחטיבת סייד אל-שוהדא, לפי אתר האינטרנט של ארגון מוג'הדין העממי.

המומחה הצבאי התימני, יאסר סאלח, אמר בהצהרות קודמות לרשת "אלחורה" כי איירלו היה קצין הגנה אווירית והמתכנן הראשי של התקיפות האוויריות של החות'ים, והוא "מומחה לנשק נ"מ", והוא נפצע במלחמת איראן-עיראק.

דיווחים אחרים טוענים כי "איראן מאשרת את מותו של השגריר בתימן חסן ארלו, שהיה יועץ לחות'ים, כתוצאה מהידבקות בקורונה.
כרגיל האיראנים יודעים איך לשקר, ולהסתיר את מותם של חיילים בקרבות, הידיעה על הטסתו מתימן היתה, בדיוק אחרי הפצצה סעודית על חפ"ק של החות'ים. וכנראה שנפצע אנוש בתקיפה ."

וכן: "הרפובליקה האיסלאמית מסרה למורדים החות'ים – כי השגריר האיראני מת מפצעיו בבית החולים , לאחר שהועבר לאיראן כשהוא פצוע אנוש, מהתקפות של מטוסי הקואליציה, בראשות סעודיה בתימן."