חוקרת אמריקאית: היתרונות של חלב גמלים הם "מעבר לכל דמיון"

החוקרת האמריקאית כריסטינה אדמס חשפה כי היתרונות של חלב ובשר גמלים הם "מעבר לכל דמיון" עבור בני אדם, וציינה כי הניסיון האישי של בנה מיקד את העניין בגמלים בתחום המחקר שלה.

בהרצאתה בשולי הכנס הבינלאומי הראשון של המלך עבדול עזיז על גמל, הצביעה כריסטינה, שכתבה ספר על גמלים, על היתרונות הרפואיים והבריאותיים של חלב גמלים.

לדבריה: "עלינו לדעת שגמלים הם חיה עתיקת יומין, והיו להם שימושים רבים בעבר במדינות שבהן חיו, כמו חצי האי ערב. השבטים והחמולות יודעים היטב את ערכם, ולמרבה הצער יש מעט ספרים על גמלים בעולם".

היא הוסיפה: "לחלב גמלים יש הרבה מאוד יתרונות למערכת החיסון, ומה גרם לי להתעניין בגמלים, סיפור אנושי שנחשפתי אליו, והוא שאחרי שסיימתי את התזה לתואר שני, ילדתי ​​ילד, והופתעתי. שהיה לו אוטיזם, וכפי שאתה יודע, קשה לאבחן אוטיזם, מה שגרם לי ללכת למדעי הביולוגיה כדי לדעת הרבה על המחלה הזו, שנראית קשה ויקרה להתמודד איתה, וביליתי 5 שנים במחקר, למדתי דברים על המחלה, וכתבתי ספר על מנגנון ההתמודדות עם ילדים אוטיסטים, ובינתיים מצאתי אדם שיש לו גמלים, ושאלתי אותו מה התועלת בגמלים? "זו חיה יפה שאני מטפל בה", והוסיף שהתועלת שלו היא במתן חלב, כטיפול לחולים בבתי חולים, והרגשתי שהחלב שלו יכול להועיל לבן שלי, כיוון שהוא לא מכיל חומרים אלרגניים".

והיא המשיכה, "באותה תקופה לא היו מומחים בתחום הזה, אבל המשכתי במחקריי, וקראתי דו"ח שהמליץ ​​לתת חלב גמלים לילדים אוטיסטים, והתקשרתי עם כמה אנשים, ושאלתי עמיתים לגבי גמלים, החלב שלהם והיתרונות שלו, וקיבלתי כמות של אבקת חלב גמלים מעמית  ונתתי לבן שלי קצת חלב, או אז הוא התחיל לדבר שוטף, והוא ניגש אליי ודיבר איתי באהבה ובחיבה רבה, והתחיל להתנהג כאילו הוא בן אדם נורמלי, והוא כבר לא הפיל אוכל על הקרקע.

היא הוסיפה, "ואז ביקשתי חלב גמלים מכמה עמיתים, והוא נמסר לי דרך שדה התעופה וזה עלה לי הרבה. לאחר מכן החלטתי לכתוב על החשיבות של חלב גמלים, והראיתי איך הוא יכול לשמש בטיפול בילדים אוטיסטים."

היא ציינה כי בנוסף לתועלת שהחלב מביא לאוטיסטים, חלב גמלים מסייע בטיפול במחלות אחרות, והדבר מאושש על ידי המדע בנוגע למספר מחלות, כולל נגיף הקורונה.

והיא הוסיפה, "חשוב להמשיך ולחקור את נושא הגמלים ולהפיק מהם תועלת כדי לשפר את בריאות האדם ולקדם את רווחתו, וזה מצריך יותר מחקר מדעי ורפואי".

 

המקור והתמונות – העיתון הסעודי – "Okaz"