"אירן מאיימת להעלות את ישראל בלהבות"

איראן איימה ביום ראשון להצית את ישראל, וסימנה את האיום האחרון של הרפובליקה האסלאמית להשמיד את המדינה היהודית על רקע מלחמת פרוקסי מתעצמת בין המדינות.

חשבון טוויטר שבשליטת ממשלת איראן פרסם תמונה של ישראל הבנויה מגפרורים וכלל את האזהרה "רק תנסה ותראה". ההודעה, שנכתבה גם בעברית, היא אזהרה לישראל שאם תנסה לתקוף את התשתית הגרעינית של איראן, המשטר האירני הנוקשה יפתח במלחמה. חבילת הגפרורים הכלולה בתמונה מציינת, "חפיסת גפרורים בליסטי", אינדיקציה לכך שאיראן תשתמש במאגר העצום שלה ,של טילים ארוכי טווח מתקדמים, כדי לתקוף אתרים ברחבי ישראל.

Image

האיום מגיע כאשר איראן ממשיכה להגביר את עבודתה הגרעינית, כולל העשרת האורניום – המרכיב המרכזי בנשק אטומי – לרמות הגבוהות ביותר בתולדותיה. איראן נמצאת במרחק נגיעה מיצירת אורניום מועשר מאוד, שיכול להפעיל פצצה שנישאת על ידי הטילים הבליסטיים המתקדמים של המדינה

בעוד שביידן עובד כבר חודשים כדי להציג גרסה מחודשת של הסכם הגרעין של 2015, ישראל ממשיכה להתריע על פעילותה הגרעינית של טהראן. שרי ממשלת ישראל מתנגדים למשא ומתן וחוששים שממשל ביידן מאפשר לטהרן להגביר את תכנית הנשק האטומי שלה כשהמשא ומתן מתארך ככל שהשנה מגיעה לסיומה. ארה"ב כבר אותתה כי היא מוכנה לבטל את הסנקציות על איראן – ולספק למדינה גישה לנכסים ומזומנים של מיליארדי דולרים – אם המשטר האירני יסכים להגבלות מסוימות על תכנית הגרעין שלו.

בתוך משא ומתן, איראן וישראל ננעלו במלחמת פרוקסי מתעצמת. טהראן משתמשת בשלוחות הטרור שלה, כמו חמאס וחיזבאללה בלבנון, כדי לתקוף עמדות ישראליות עם מל"טים חמושים וכלי נשק אחרים. ישראל הגיבה בפגיעה בקבוצות הטרור הללו וגם בביצוע פעולות חשאיות בתוך איראן שמטרתן לחבל בתוכנית הגרעין שלה.

קואליציה של קרוב ל-3,000 מנהיגי צבא ישראלים, פקידי מודיעין ואנשי ביטחון הזהירה מוקדם יותר השבוע בפנייה ישירה לממשל ביידן כי הדיפלומטיה עם טהרן "מהווה איום משמעותי על ביטחון ישראל".

"החזרה להסכם שפג תוקפו והפגום הזה תהיה טעות חמורה", כתבו מפקדי הצבא. המטרה היחידה של איראן, הם אומרים, היא ליצור "מטריה גרעינית שתחתיה תוכל טהראן לשלוט באזור".

מחוקקים רפובליקנים גם מתחננים לממשל ביידן להפסיק את המשא ומתן ולהפעיל מחדש סנקציות קשות על איראן כדי לעצור את התקדמותה הגרעינית. קבוצה של מנהיגי מדיניות חוץ במפלגה הרפובליקנית הזהירה השבוע את מחלקת המדינה של ביידן כי איראן מגבירה את פעילות הטרור שלה בעוד המשא ומתן מתפוגג.

"לטהראן ולמיליציות שלה בעיראק יש יכולות רחפנים משמעותיות, יכולות שצריך לטפל בהן ולעצור אותן ללא קשר לשאיפה של הממשל לחזור לשיחות ולהיכנס מחדש למה שאנו מאמינים שהוא הסכם גרעיני פגום עם טהרן", כותבים המחוקקים ב-GOP, על פי עותק של המכתב שדווח לראשונה על ידי Free Beacon.

קרדיט: שיר מקבוצת נציב