5 הרגלים יומיומיים לא נכונים המאיצים את ההזדקנות!

בדרך כלל אנו מתרגלים לכמה הרגלים יומיומיים לא נכונים מבלי שנדע שזה מעייף אותנו, אך הם בהכרח יעשו הבדל גדול מאוחר יותר מבחינת בריאות כללית והזדקנות מוקדמת, ורופאים מייעצים לחיות בצורה בריאה ולאמץ הרגלים חיוביים שעוזרים לשמור על מראה צעיר ורוח צעירה גם כעבור שנים רבות.

האתר, Eat This Not That, מצטט חוות דעת של מומחי בריאות ותזונה על פעולות יומיומיות שאנו עושים מבלי משים שיכולות לגרום לאדם להזדקן מהר יותר.

הרגלים יומיומיים רעים

עַקמוּמִיוּת

זה מדהים עד כמה ליציבה שפופה  יש השפעה על יכולת הגוף שלך להרגיש צעיר ומלא אנרגיה, אומר ד"ר סטייסי סטיבנסון, סלבריטי ברפואה פונקציונלית ומחבר הספר החדש לטיפול עצמי .

הוא מוסיף כי "יציבה לקויה עלולה להוביל לכאבי גב וצוואר כרוניים, כמו גם כאבי מפרקים וגפיים, ובכך להוביל לפחות תנועה ולאורח חיים יושבני יותר. היא יכולה גם להדביק אדם במחלות כרוניות כמו מחלות לב וסוכרת ולהוביל להזדקנות מוקדמת."

על פי מחקר שפורסם ב-Journal of the American Medical Association, ניתן לטפל בבעיות גב תחתון וצוואר ובכאבים על ידי עמידה ושכיבה ישרה, כך שהאוזניים, הכתפיים, הירכיים, הברכיים והקרסוליים נמצאים בקו ישר.

יושבים בצורה לא נכונה

"ההשפעות הבריאותיות של ישיבה כל היום הן איומות, וכך גם כמות הזמן שרוב האנשים מבלים בישיבה", אומר ד"ר סטיבנסון.

הרופא מסביר שלא רק שישיבה כל היום יכולה להוביל לבעיות בריאות וכאבים כרוניים, אלא שישיבה כל היום עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, קרישי דם, אוסטאופורוזיס, דלקות פרקים, עייפות וחולשת שרירים עם הגיל.

מומחים ממליצים ללכת לפחות 7,500 צעדים ביום, אך שימו לב ששעה של פעילות גופנית בחדר הכושר טובה בדיוק כמו אם אדם מבלה את שארית היום בישיבה.

לכן, עדיף לאדם לקום ולהסתובב לפחות 3 דקות כל חצי שעה.

מחקר מצביע על כך שלעשות תנועה גם כל חצי שעה  יכולה להיות לכך השפעה משמעותית על רמת הסוכר בדם.

סוכר

ד"ר סטיבנסון אומר שאכילת תזונה עשירה בסוכר יכולה לעורר או לתרום לדלקת כרונית, אשר מדענים רואים בה את הגורם לכל מחלה כרונית נפוצה המאיימת על הבריאות ומאיצה הזדקנות, כולל סוכרת מסוג 2, מחלות לב, סרטן, דמנציה ומחלות אוטואימוניות."

הוא מסביר ש"סוכר גם מגביר את מה שנקרא glycation, כלומר הפרשת חומרים שפוגעים בחלבונים המעניקים נעורים, ושוברים את סיבי העור, מה שמוביל להידלדלות העור ולהופעת קמטים נוספים ,ומתח גורם לאדם להיראות כאילו הוא מבוגר". הוא ממליץ ​​לאכול תחליפי סוכר, כמו פירות, הנותנים מראה נפלא לעור.

שינה מועטה

אחד הגורמים החשובים ביותר במלחמה בהזדקנות מוקדמת הוא "שינה טובה בלילה של 7 עד 9 שעות", שכן המחסור בשעות שינה מוביל להזדקנות מהירה של הגוף, העור והנפש.

מחקר מאוניברסיטת קליפורניה הראה שלילה אחד בלבד של שינה לא מספקת יכול לגרום לתאים להזדקן מהר יותר, בעוד שמחקר אחר מבית החולים האוניברסיטאי Case Medical Center הראה שלאנשים שלא ישנו טוב היו יותר סימני הזדקנות על העור ותחלופת תאים איטית יותר.

חשיפה לשמש

ד"ר פטריק פראטילון, פרופסור לקרדיולוגיה אינטגרטיבית, מציין כי "למרות שהשמש מצוינת להשגת ויטמין D, ישנן תופעות לוואי של חשיפה מוגזמת לקרניים אולטרה סגולות, שעלולות לפגוע בסיבים האלסטיים בעור", מסביר, "זמן ארוך יותר של חשיפה לקרניים אולטרה סגולות, גורם למראה מקומט יותר , בנוסף לכך שאור השמש אחראי לכתמים כהים המופיעים על הידיים והפנים."

كيف يساهم الشوندر في تأخير الشيخوخة ودوره في عمل الأوعية الدموية