כוחות של רוסיה וגייס 5 חוסמים התפשטות איראן לצפון מזרח סוריה

תגבורת צבאית רוסית ואחרות הגיעו לגייס 5, לראשונה מזה שלושה חודשים, לבסיס שהוקם בעבר על ידי רוסיה באזור הכפרי הדרום-מזרחי של מחוז א-רקה, ימים לאחר הגעת "גדוד 47" הנתמך על ידי איראן לאזור המדברי שליד העיירה מעדאן, קרוב לבסיס הרוסי.

מקורות מיוחדים אמרו לערוץ סוריה טי וי  כי "120 חיילים מגייס 5 הגיעו הבוקר, יום ראשון, מלווים בתשעה כלי רכב צבאיים הנושאים שוטרים מהמשטרה הצבאית הרוסית , וארבע משאיות הנושאות חומרים לוגיסטיים וצבאיים".

והם הוסיפו: "התגבורת הגיעה לבסיס הרוסי שנמצא בגבולות המנהליים בין מחוזות א-רקה למחוז דיר א-זור, במיוחד בין מעאן העתיקה למעאן החדשה, תחת חיפוי אווירי של שלושה מסוקים צבאיים רוסיים שהמריאו מנמל התעופה הצבאי בדיר א-זור ".

המקורות ציינו כי הגעת התגבורת הזו, לאחר הפסקה של שלושה חודשים, הגיעה יומיים לאחר שלוחמים מגדוד 47 " הנתמכים ע"י משמרות המהפכה האיראניים הגיעו למדבר הדרום-מערבי של מעדאן, יחד עם מיליציית חיזבאללה העיראקית וכוחות המשטר, במטרה להתחיל בפעולות סריקה נרחבות נגד כוחות דאעש התופסים מחסה בעומק המדבר על ציר הר אלבשארי –  جبل البشري מדרום מזרח לא-רקה.

המקורות ציינו כי "רוסיה מבקשת, באמצעות הבסיס שלה, לחסום את ההתפשטות האיראנית ולרפות את ידה באזורים המזרחיים של א-רקה, במיוחד לאחר שמספרם גדל לאחרונה באזורים הכפריים של מעדאן ואל-סובחה".

באפריל האחרון הקימו הכוחות הרוסיים, בתיאום עם תאגיד הבנייה הצבאי של כוחות המשטר, בסיס צבאי הכולל מנחת מסוקים ומרכזי פיקוד, כולל מרכזי פיקוד עבור כוחות גייס 5 ודיוויזיה 17 הנמצאת באזור כבר זמן רב.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות