הקואליציה הבינלאומית מעבירה ציוד צבאי רב לעיראק טרם נסיגה

בשבת חשף אגף התקשורת לביטחון המדינה בעיראק כי הכוחות העיראקיים קיבלו ציוד צבאי מהקואליציה הבינלאומית, שהחלה להסיג את כוחותיה מהמדינה.

ובהודעה לעיתונות צוין: "בהמשך לתוצאות הדיאלוג האסטרטגי ולמעקב אחר יישום ההסכם העיראקי עם כוחות הקואליציה הבינלאומית על נסיגה מלאה של הכוחות הלוחמים של הקואליציה מהמדינה ולהתחיל בעבודה כיועצים, הוועדה הטכנית הצבאית העיראקית ערכה ביקור בבסיס האוויר עין אל-אסד במחוז אנבאר".

והוסיפה, "הוועדה ביקרה במרכזים לוגיסטיים, וכן ערכה סיור בשטחים שנתפסו על ידי כוחות הקואליציה הבינלאומית, וסקרה כמה דגמים של המיכשור הטכני שהחלו למסור כוחות הקואליציה הבינלאומית לצבא עיראק וליחידות ללחימה בטרור ולפיקוד משמר הגבול".

עוד צויין כי "הוועדה אישרה כי עבודתה של כוח המשימה של הקואליציה הבינלאומית שנותרה בעיראק היא מתן ייעוץ וסיוע לכוחות הביטחון העיראקים".

ב-12 בדצמבר, נשיא עיראק, ברהם סאלח, שוחח עם מתאם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב למזרח התיכון וצפון אפריקה ברט מקגורק על סיום תפקידה הקרבי של הקואליציה הבינלאומית בעיראק.

עיראק.. כוחות הביטחון העיראקים/ ארכיון

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

על פי הודעת הנשיאות העיראקית דאז, שני הצדדים דנו ביחסים דו-צדדיים וקידוםם בתחומים פוליטיים, כלכליים, תרבותיים וסביבתיים שונים באמצעות הדיאלוג האסטרטגי הקיים ביניהם באופן שישיג אינטרסים משותפים, בנוסף לדיון סיום תפקידה הקרבי של הקואליציה הבינלאומית, חיזוק היכולות של כוחות הביטחון העיראקים באמצעות ייעוץ והדגשת חשיבות המאבק בטרור ובשרידיו.

סאלח ומקגורק נגעו במצבים אזוריים בעלי אינטרס משותף, שבהם הודגש ההכרח לנטרל את המשברים הסובבים את האזור ולתמוך בנתיבי הדיאלוג וההתכנסות להפחתת המתחים ולמניעת פרוץ סכסוכים, לפי ההצהרה. הנשיא העיראקי התייחס ל"התפקיד החשוב והמרכזי של עיראק באזור, עם מרכיב של יציבות, קונצנזוס ותלות הדדית כלכלית, מסחרית ופיתוח באופן המשיג ביטחון ויציבות למדינות ועמי האזור.

صور .. التحالف الدولي يسلم الداخلية العراقية معدات بقيمة تجاوزت 18 مليون  دولار

קרדיט לתמונה: שפק ניוז