מבזקי חדשות ליום 17-12-21. מתעדכן

*- אישור רוסי על התקיפה האחרונה.
מטוסי ה-F-16 של חיל האוויר הישראלי, תקפו בשמונה טילי שיוט, את נמל התעופה של דמשק, גרמו נזק למחסן תחמושת, נהרג אדם אחד, כך אמר ואדים קוליט, סגן ראש המרכז הרוסי לפיוס הצדדים הלוחמים בסוריה.

*- דיווח : חיזבאללה מחרים את ביקור משלחת הנהגת התנועה של חמאס #حماس בהנהגת משעל המבקרת בלבנון #لبنان ומבקשת לסכלו.

*- דיווח בודד: תקיפות אוויריות על עמדות של כוח קודס של משמרות המהפכה. IRGC, וחיזבאללה, בשני אזורים בדיר א-זור, ובאבו כמאל בסוריה.

*- בפעם הראשונה בהיסטוריה , שחיל האוויר המלכותי של בריטניה, על ידי מטוס קרב מסוג FGR4- טייפון, הפיל מל"ט עוין! זה קרה בבסיס אל-טנף בסוריה, ביום שלישי ב-14/12/2021, כאשר מזל"ט (כנראה של משמרות המהפכה או המליציות האיראניות, התקרב למוצב של כוחות מיוחדים של ארה"ב USA rmy.

*- כוחות אמריקאים מפנים את מערכות הפטריוט, מבסיסי עין אל-אסד ואל-חריר…
הפנטגון החליט לפנות בהדרגה, שמונה סוללות פטריוט ממדינות כמו עיראק, כווית, ירדן וסעודיה.

*- דובר פיקוד מרכז של צבא ארה"ב – Centcom אישר כי מזל"טים נכנסו השבוע למרחב האווירי של בסיס אל-טנף במזרח סוריה. לדבריו, אחד המל"טים הופל ומזל"ט נוסף נכנס לאזור אל-תנף ועזב. לא ברור אם המל"טים נשאו חומר נפץ.

*- בנו של השאה רזה פהלאווי, מותח ביקורת על תחיית הסכם הגרעיני ברג'ם עם איראן, על ידי ממשלות המערב וממשלת ביידן.
הוא שואל האם שוב אתם רוצים להחיות בכוח את מה שגוסס!

*- אמיר עבדאללהיאן שר החוץ האיראני אומר, הגענו להסכם טוב עם סוכנות סבא"א.
אמש הגענו להסכם טוב עם סבא"א, שעשוי לתת מענה לחלק מהחששות. לגבי תוכנית הגרעין של איראן, ולהוביל להמשך שיתוף הפעולה עם סבא"א.
אשרי המאמין.

*- היום מלאו חמש שנים לחיסולו של המהנדס טיס מוחמד מחמוד אלזווארי בתוניסיה, מראשי הפיקוח על פרויקט המזל"טים אל-אבביל של גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.
זווארי חוסל ב-15 בדצמבר 2016 על ידי המוסד הישראלי מול ביתו במרכז העיר תוניס.
תוך כדי כניסתו למכוניתו, נורה אל-זווארי ונפצע באורח אנוש טנדר חסם את הדרך, ושני אנשים נוספים ירו לעברו שלושה כדורים בחזה ובראש והוא נפגע אנוש.

*- מתאם פעולות של הכוחות האמריקאים במזרח סוריה בדיר אזור, נהרג.

*- אנשי צבא וגורמי מודיעין שולחים אגרת ליו"ר ועדת החוץ של הסנאט, בוב מננדס (D., NJ) ולבכירי ממשל ביידן , בה הם מזהירים כי איראן גרעינית פרושו כי ארה"ב מאפשרת את השמדת העם היהודי .

כ – 3,000 אנשי צבא , חיילים, מפקדים וגורמי מודיעין חתמו על עצומה בה הם מזהירים את ממשל ביידן ואת הדמוקרטים בקונגרס כי הסכם גרעין חדש עם איראן מהווה " איום משמעותי על ביטחון ישראל ".

*- היום בקרו שגרירי האום באחת ממנהרות החיזבאללה העמוקה ביותר שנחשפה בגבול לבנון בעומק של כ 80 מטר. בהשתתפותם של מפקד עוצבת הגליל תא״ל שלומי בינדר וראש אגף איראן במטכ"ל אלוף טל קלמן.

*- טיסת ארקיע לדובאי IZ603 שהייתה אמורה להמריא בשעה 06:30 יצאה באיחור רב (14:40) עקב אי קבל אישור מהרשויות בסעודיה לטוס מעל שטחה הממלכה.

מארקיע נמסר: חברת ארקיע מפעילה בין טיסה ל2 טיסות יומיות לדובאי. לטיסת הבוקר שלנו היום לא התקבל אישור מעבר מסעודיה. מדובר בארוע חריג ללא תשובה מהסעודים. חברת ארקיע פנתה לכל הגורמיים משרד התחבורה, משרד החוץ המל"ל ורת"א על מנת לקבל סיוע ולפתור את הבעיה מול הסעודים. בשעה 11:00 בבוקר התקבל האישור המיוחל והחברה תפעיל את הטיסה בשעה 14:40 בצהריים.

לבסוף המטוס המריא בשעה 15:00 והוא עשה את דרכו לדובאי – מעל השטוח הסעודי. (קרדיט: הלוחש למטוסים)

*- דיווחים בדמשק- פעיל טרור איראני ממשמרות המהפכה נפצע אתמול באורח לא ידוע במהלך תקיפת חיל האוויר בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק בחלקו הדרומי.

*- "כיום כל השטחים הכבושים בישראל עלולים להיפגע על ידי כוח ההתנגדות חמאס ".

"התרגיל הצבאי האחרון של הזרוע הצבאית של חמאס מאשרת את נכונותה של תנועת ההתנגדות להתעמת עם הישות הציונית ומוכיח את יציבותה בהגנה על אל-קודס והשטחים הכבושים ובפרט מסגד אל-אקצא" .

*- מקור איראני: איראן פרסה ציוד במערב המדינה לתקוף יעדים במזרח התיכון.

*- דיווח באל-ג'זירה על פי הפנטגון: 2 ספינות מלחמה אמריקאיות מצילות 5 מלחים איראנים לאחר שסירתם התפוצצה בים עומאן. כוחות ארה"ב העבירו מלחים איראנים לעומאן, סירה זו שימשה להברחת משלוח סמים.