עובדים תובעים את מקום עבודתם לאחר שאולצו להישאר בזמן סופת הטורנדו

עובדים במפעל שקרס מפגיעת טורנדו בקנטקי בסוף השבוע תובעים את החברה המעסיקה בטיעון שנאמר להם כי הם יפוטרו אם יעזבו את המקום על אף האזהרות מפני הסופה המתקרבת.

יותר ממאה בני אדם שהו במפעל הנרות במייפילד כאשר הטורנדו העצום פגע במבנה והחריב אותו. במשך יותר מיממה היה חשש שמרבית העובדים לא שרדו, אולם בהמשך נמסר כי שמונה בני אדם נהרגו ויתר העובדים חולצו או עזבו את המקום לבתיהם והקשר עמם נותק.

בתביעה שהגישו חלק מהעובדים הפצועים נגד חברת מייפילד מוצרי צרכנים, בעלת המפעל, נטען כי כאשר הושמעו האזעקות מפני הטורנדו, נאמר להם כי הם יפוטרו אם יעזבו את המקום. כמו כן, העובדים טענו להפרות של חוקי הבטיחות ולמזימה שנועדה לטייח את הכשלים כדי להגן על האינטרסים של החברה.

נציגים מטעם החברה הכחישו את הטענות ומסרו כי העובדים קיבלו אישור לעזוב בכל עת. מושל קנטקי, אנדי בשיר, אמר כי אנשיו יחקרו את הטענות מאחר שהם מחויבים לבדוק כל מקרה של מוות בעבודה.

אמש הגיע הנשיא ביידן לבקר בקנטקי, שבה נהרגו 74 בני אדם בני שנתיים עד 98 באסון הטורנדו ויותר מאלף מבנים נהרסו. הוא בחן את הנזקים ונפגש עם בכירי השלטון המדינתי ועם תושבים והבטיח כי הממשל הפדרלי יכסה את מלוא העלות של שיקום הנזקים במשך 30 הימים הראשונים. "אל תהססו לבקש", אמר. "אם אנחנו לא יכולים לעשות משהו, אנחנו נגיד לכם ונסביר לכם מהניסיון כיצד אתם אולי יכולים לעשות משהו אם הדרך הפדרלית לא יכולה לעזור".

קובץ:Evolution of a Tornado.jpg – ויקיפדיה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי       קרדיט לתמונה: ויקיפדיה