"לישראל יש את האפשרות לבצע תקיפה אווירית על מתקני גרעין איראניים"

גנרל בצבא ארה"ב בדימוס ( מפקד הדיוויזיה המוטסת ה-101 ) פרופסור דייויד דה רושה מומחה ופרשן צבאי טוען כי לישראל יש את האפשרות לבצע תקיפה אווירית על מתקני גרעין איראניים .

לישראל יש את כל הטכנולוגיה האפשרית במטוסים שלהם, הם עשויים להגיע למרחב האווירי האיראני מבלי להתגלות בטיסה מעל הים התיכון, במסווה של מטוס משמרות המהפכה האיראניים, או כמטוסים המבצעים טיסות של חברת Mahan Airlines או כל חברות תעופה המעבירות נשק לחיזבאללה, וזה כולל אזורי טיסה מעל לבנון, סוריה ועיראק.

Israel: Possible Military Strike Against Iran's Nuclear Facilities

ישראל לא תוכל להרשות לעצמה שמדינה אחרת במקרה הזה זו איראן שתאים עליה בהשמדה .

התפיסה האסטרטגית האיראנית של מנהיגי איראן היא אינה השיטה הקונבנציונלית כנגד ישראל משום שזה יוביל אותם לאסון והם יודעים זאת . אז איראן החליטה והתמקדה בפיתוח ורכישת נשק א-סימטרי, לא קונבנציונלי.

זה אומר שאיראן קונה טילים, לא מטוסים היא משקיעה בכוח יבשתי, כלומר כוחות פרוקסי, לא דיוויזיות משוריינות. אסטרטגיה א-סימטרית זו מונעת עימות עם הכוח המקובל המכריע של ארצות הברית ושותפיה. אסטרטגיה זו לא תשתנה עם הסרת הסנקציות , בדיוק הפוך היא תמשיך בהגמוניה המורכבת שלה במזרח התיכון כפי שהיא פועלת היום בעוד אזורים לכן, איראן לא תקנה מטוסים רוסיים יקרים כדי להתגונן מפני מטוסים המתקדמים יותר של האמירויות או הסעודים – היא תמשיך להסתמך על טילים מדוייקים ומזל"טים מתאבדים שעושים את העבודה היטב ואף מיועדים לתקיפות ארוכות טווח.

איראן תמשיך לרדוף אחרי יעדי הביטחון שהציב לעצמו המשטר באמצעים אחרים ,באמצעים בעלות נמוכה, בלתי ניתנים לניטור כמו מוקשים ימיים, מל"טים, טילים בליסטיים וכוחות פרוקסי .

Iran Analysis: The "No Engagement" Campaign - Lasers Of Doom, Nuclear  Vegetation, & Latin American Spy Networks - EA WorldView

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב