"מערת עלי באבא": אלפי פריטים ארכיאולוגים נמצאו בדירה ובחנות במצרים

התביעה הציבורית המצרית אישרה כי מצאה כ-2,672 פריטים ארכיאולוגיים, אמנותיים והיסטוריים בין 5,000 פריטים נוספים בדירה ובחנות ברובע זמאלק בקהיר, אשר נודעה בתקשורת כ-"מערת עלי באבא".

הפרקליטות ציינה בהצהרה  בפייסבוק כי בחמשת החודשים האחרונים היא סיימה את בדיקתם של למעלה מחמשת אלפים פריטים, והעבירה אותם לוועדה שהוקמה על ידי מועצת העתיקות העליונה, מתוכם 1,384 פריטים עתיקים ו-1,288 פריטים בעלי ערך אמנותי והיסטורי שהומלצו לרישום כעתיקות. רישום יתר הפריטים על פי הוראות חוק הגנת העתיקות יושלמו בהמשך.

התביעה הציבורית קיבלה הודעה ב-14 ביוני מבית המשפט בדרום קהיר "על מה שמחלקת האכיפה סיכמה עימה תוך נקיטת הליכי תפיסת המיטלטלין של יחידת הדיור והחנות הנ"ל, תוך יישום פסיקת בית המשפט בסכסוך אזרחי המבוסס על בקשת התביעה לאחר שנמצאו פריטים שנבזזו מאתרים ארכיאולוגיים , וכי הפרקליטות תנקוט בהליכיה המשפטיים הנדרשים.

היועץ המשפטי הקים במשרדו הטכני צוות חקירה מיוחד, מבין בכירי הפרקליטות ,שיבדקו את המקרה ויכינו את התיק המשפטי. צוות החקירה הגיע ליחידה ולחנות, השתלט על האתרים ועיקל את הפריטים במעמד חברי הוועדה הנ"ל. התביעה, לאחר שהבינה את כמות הפריטים שנתפסו ,העבירה את כולם לחדר שהוכן במיוחד לכך כדי שמשרד היועץ המשפטי לממשלה יוכל לגשת לפריטים במהלך הכנת התיק המשפטי.

العثور على 2672 قطعة أثرية وتاريخية بشقة بالزمالك

קרדיט לתמונה: משרד המשפטים המצרי