בריחת אזרחים מהעיר תדמור שבסוריה בעקבות השתלטות המיליציות האיראניות

עשרות משפחות החלו לעזוב את העיר פלמירה באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, לאזורים המשוחררים בצפון מערב סוריה, כדי להיחלץ מאחיזת המיליציות האיראניות השולטות באזור.

העיתון "אשרק אל-אווסט" ציין כי אזרחי העיר תדמור החלו לנטוש עקב נוכחותן של מיליציות עיראקיות ואפגניות המזוהות עם איראן, אשר הטילו שליטה מלאה על העיר תדמור ואזור סוחנה שבמרכז הבאדיה הסורית, במזרח חומס.

העיתון ציטט מספר אנשים שהגיעו לאזורים המשוחררים בצפון סוריה לאחר שעזבו לאחרונה את העיר תדמור שבבאדיה הסורית.

האנשים הצביעו על היקף ההפרות שבוצעו נגד תושבי העיר הנותרים בידי המיליציות האיראניות ומיליציות אחרות הקשורות אליהם, עיראקיות ואפגניות, מאז שהשתלטו על עיר תדמור ואזור סוחנה והסביבה.

אבו עומר (52), תושב תדמור, סיפר כי הוא ומשפחתו, הכוללת שבעה בני אדם, הגיעו לאחרונה לעיר אל-באב, מזרחית לחאלב, לאחר מסע מפרך ויקר.

הוא הוסיף, "לשאר המשפחות המקוריות שעדיין מתגוררות בעיר, המונה כ-400 משפחות, אין אמצעים לחיות בהם, לא להמיר דתם לכת השיעית, או לילדיהם שנאלצו לעבוד עבור המיליציות האיראניות והאפגניות בבניית מתקני צבא ושמירה עליהם בלילה, או עבודה בחפירות, באמצעים פשוטים, וחיפוש ממצאים ארכיאולוגיים עבור המיליציות, וזו הערובה היחידה שמבטיחה לכם את רציפות המגורים בעירנו בה נולדנו וחיינו שנים".

הוא המשיך: "מאז 2016, כשדאעש השתלט על העיר תדמור ועד עכשיו, תושבי העיר, אזור סוחנה והעיירות שמסביב ,במזרח חומס, סבלו מסוגים שונים של דיכוי, ועקירה. דאע"ש הרג רבים מבנינו במשך כמעט שנתיים".

והוא הוסיף: "אחריו הגיעה השליטה של ​​המיליציות הפרו-איראניות, כמו חטיבת (פאתימיון) ותנועת אל-נוג'בה העיראקית, על כל האזור, כדי להיכנס לשלב נוסף של סבל, שהתבטא בגיוס בכפייה של צעירים לשורותיהם, ושליטה במשאבי "מחייה ועבודה", בנוסף התיישבו שם יותר מ-80 משפחות עיראקיות ועמיתיהם האיראנים והאפגנים בשכונות תדמור ואזור סוחנה. כמו כן אולצו לעבוד בהקמת מפקדות ומשרדים עבורם, פריסת נקודות שמירה ומחסומים צבאיים ודרישה מהם לשלם תמלוגים (יומי וחודשיים) בתמורה למתן אפשרות לעבוד או לעבור, מה שהפך את החיים בתוך העיר לגיהנום, ומה שגרם לחלק גדול מאנשיה לברוח שוב לאזורי א-רקה ודיר א-זור, ומשפחות אמידות אחרות חיפשו מקלט באזורי השליטה של המורדים מצפון לחאלב".

האוכלוסייה באזורים שבשליטת משטר אסד והמיליציות האיראניות סובלת מהפרות חמורות של זכויות אדם, המיוצגות על ידי הרג, חטיפה, מעצר וגניבת כספם, בידי מיליציות אלו.

קרדיט: סוכנות זייתון