מחקר מדעי: גברים מפיצים את נגיף הקורונה יותר מנשים וילדים!

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולורדו סטייט בארצות הברית, שהתמקד במעקב אחר התפשטות נגיף הקורונה בקרב אוכלוסיות, גילה שגברים מפיצים יותר את וירוס הקורונה מנשים או ילדים.
המחקר, שנמשך חודשים, החל במקור בניסיון לגלות מה העובדים באמנויות הבמה יכולים לעשות כדי לאפשר חזרה בטוחה לתקופה שלאחר המגפה.

יותר מ-75 אנשים שונים הפועלים באמנויות הבמה השתתפו במחקר, שנערך בחדר המשמש לבדיקת חלקיקים באוויר. המשתתפים היו בכל הגילאים, וחלקם התבקשו לשיר שוב ושוב שירים כמו "יום הולדת שמח", בעוד שאחרים התבקשו לבצע את השירים על כלי נגינה.

"בשירה פולטים יותר חלקיקים מאשר בדיבור", אמר ג'ון פוקינס, פרופסור במחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת קולומביה סטייט, שהוביל את המחקר, וציין כי "מצאנו שמבוגרים נוטים לפלוט יותר חלקיקים מילדים. מה שגורם לגברים  לשחרר יותר חלקיקים זה שלגברים יש ריאות גדולות יותר."

"ווליום הוא אינדיקטור לכמות האנרגיה שאתה מכניס לתיבת הקול שלך", הסביר פוקינס. האנרגיה הזו מתורגמת ליותר חלקיקים שעוזבים את הגוף, והחלקיקים האלה הנושאים את נגיף הקורונה שיכולים להדביק אנשים אחרים".

המחקר גילה כי מקומות מקורים ורועשים הם החשופים ביותר לרמות גבוהות של התפשטות נגיף הקורונה, כגון ברים, אצטדיוני ספורט מקורים ואולמות קונצרטים.

קרדיט: רשתות חברתיות