ברקע ביקורו של בנט באמירויות: מילה על שטיחים וצבעים

ראש ממשלת ישראל, הגיע היום לביקור היסטורי של ראש ממשלה ישראלי, באיחוד האמירויות הערביות, בהזמנתו של מוחמד בן זאיד אל-נהיאן (MBZ), יורש העצר של אבו-דאבי, שנאמר שהוא השליט בפועל של האמירויות.

אם ראיתם את קבלת הפנים לראש הממשלה באיחוד האמירויות, בוודאי שמתם לב שראש הממשלה צעד יחד עם נציגים מבתי המלוכה האמירותים, ומכובדים אחרים, על שטיח בצבע כחול, ולא על שטיח אדום.

אם שאלתם את עצמכם למה לא שטיח אדום, אז אספר לכם שבאמירויות מכובדים מתקבלים גם עם שטיח כחול, ולא רק עם שטיח אדום, כפי שרואים במקרים רבים בעולם.

באמירויות הצבע הכחול מסמל סמכות, אמון, כח, נאמנות, ומקצועיות, ומסיבות אלו, תוכלו למצוא את הצבע הכחול באמירויות, בשטיחי קבלת פנים למכובדים, ובטקסים מפוארים.

אספר לכם גם שבסוף החודש שעבר היה טקס מפואר ומרשים, בנוכחות מכובדים מבתי המלוכה, כוכבי קולנוע, זמרים מפורסמים, ומכובדים אחרים, בנמל ראשיד בדובאי, ובטקס המרשים והנוצץ, שבו התכבדה כוכבת הקולנוע הוותיקה, סופיה לורן, בגילוי שמה של ספינת הנוסעים הגדולה והמפוארת Virtuosa, של חברת MSC, לקראת שייט התענוגות הראשון של הספינה החדשה, ובטקס כמובן כולם הלכו על גבי שטיחים כחולים.

ואם תבקרו באמירויות, או אם תעשו עסקים עם האמירויות, יתכן שתשימו לב, לסמלילים (לוגו) של גופים ממשלתיים וחברות שונות באמירויות, כגון חברות IT, חברות פארמה, וגם בסמלילי בנקים, והסיבה לכך היא היות והצבע הכחול גם יוצר תחושה של ביטחון, תוך שהוא משדר נאמנות ומקצועיות, ולכן ישנם גופים הבוחרים לשלב את הצבע כחול, גם בסמליל.

ובשביל הקוריוז, אספר לכם שבשוק המכוניות המשומשות באמירויות, הצבע הכחול, הוא הרביעי מבין הצבעים המבוקשים ביותר…

אבל היות ודיברנו על טקסי קבלת פנים, ובתי המלוכה, אז אזכיר שלפני מספר ימים, ביקר באמירויות יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן (MBS), שהתקבל בכבוד מלכים, וצעד עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד (MNZ) על השטיח הכחול.

וכן אזכיר שבחודש שעבר ביקר MBZ, ביקור היסטורי אחר, לראשונה לאחר עשור בטורקיה, אצל הסולטאן ארדואן, וצעד שם עם הסולטאן ארדואן, על שטיח כחול.

אם כבר הזכרנו את יורש העצר הסעודי, זה המקום לספר לכם שערב הסעודית, החלו במאי השנה לקבל את פני המכובדים, עם שטיח בצבע סגול-לוונדר, במקום השטיח האדום המסורתי, ולא רק כי גם הצבע הסגול, כמו האדום, נחשב מסורתית, כצבע המקושר למלוכה, היות ובעבר הפיגמנטים לצביעת סיבי הבד, בצבע אדום או סגול, היו יקרים יותר מאשר מהפיגמנטים בצבעים אחרים, ולכן שויכו למלוכה והאצולה.

אבל למה סגול-לוונדר, ולא סגול עמוק ועשיר, כפי שרואים בבגדי האצולה מהעבר?
הרי אנו נמצאים בשכונה המזרח תיכונית, ובשכונה שלנו יש כבוד למסורת ולסמלי מדינה, וצבע הלוונדר שולט במדבריות ערב הסעודית, עם פריחת האביב, של פריחה סגולה כגון פרחי לוונדר, בזיליקום, מרווה ועצי סיגלון הפורחים בעיר אבהא (أَبْهَا‎) בהרי עסיר, על העיר והרי עסיר, כתבתי בעבר.

אציין שאריגת שולי השטיח הסעודי, נעשתה בדוגמת אריגת סאדו (سدو = Sadu) גיאומטרית, כדוגמאות אריגה בדואית מסורתית, מחצי האי ערב, ושהאריגה מערב הסעודית וכווית, הוכרה ע"י אונסקו כנכסי מורשת לא מוחשית.

נפתלי בנט עם שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון  קרדיט לתמונה: GPO