איראן: "ישראל לא מוכרת סוללות כיפת ברזל לאמירויות מפחד האיראנים"

איחוד האמירויות לוחצות על ישראל למכור מערכות הגנה אווירית במיליארדי דולרים לאבו דאבי, אך ישראל מסרבת כרגע למכור את המערכות לאיחוד האמירויות.

מקורות ישראלים חוששים שהלחץ של אבו דאבי למכור להם מערכות כיפת ברזל יחודש לאור ההתקרבות האחרונה של איחוד האמירויות לרפובליקה האסלאמית של איראן, שהיא הדאגה העיקרית של ישראל – כך טוענים מקורות איראנים באזני אתר החדשות "מהאר ניוז".

רצונה של איחוד האמירויות לרכוש סוללות הגנה אווירית מתקדמות שפותחו על ידי ישראל, במיוחד מערכות "כיפת ברזל" ו-"קלע דוד", החל עוד לפני חתימת הסכמי אברהם (הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות).

לאחר החתימה של הסכמי אברהם ושיקום היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, הלחץ של איחוד האמירויות בנושא זה התגבר אך ישראל נמנעת מקידום ההסכם, הוסיף האתר האיראני.

מוקדם יותר דיווחה התקשורת הישראלית כי ישראל מודאגת מאוד מכך שאיחוד האמירויות מבקשות לשקם את היחסים הטובים עם הרפובליקה האסלאמית של איראן.

על פי מקורות ישראליים, הקרבה בין איראן והמדינות שלחופי המפרץ הפרסי איננה רק הדאגה היחידה של ישראל בימים אלה אלא גם שיחות וינה והאפשרות שיגיעו להסכם על תכנית הגרעין של איראן הם מקורות עיקריים נוספים לדאגה הישראלית.

משלחת של בכירים מהאמירויות, ובראשה היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, שייח' תחנון בן זאיד אל-נהיאן, ביקרה בטהראן בשבוע שעבר ביום שני לאחר שבועות של ספקולציות לגבי תאריך הביקור. המשלחת נפגשה לראשונה עם עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, ולאחר מכן עם נשיא איראן, האייתוללה סייד אברהים ראיסי.

הביקור בא על רקע רצונה של האמירויות ליצור קשרים טובים עם יריבות כמו קטאר, טורקיה ואיראן. מעניין לציין ששיח' טחנון מילא תפקיד מרכזי בתיקון הקשרים עם כל המדינות הללו, אינדיקציה למעמד החזק בו נהנה האיש בממשלת האמירויות.

Israel's Iron Dome: Just How Good Is It? | The National Interest

קרדיט לתמונה: TRT WORLD