תדרוך בטרם: מפקד משמרות המהפכה במזרח סוריה חזר מביקור באיראן

האם אנו צפויים לראות מדיניות איראנית חדשה בכל הנוגע להמשך השתלטות והעמקת ההתבססות האיראנית במזרח סוריה תוך הפגנת התנגדות הולכת וגוברת למאמצים הרוסיים , והסוריים מאחורי הקלעים , לדחיקתם אל מחוץ למדינה והעברתם , לפחות בשלב זה לאדמת עיראק ?

נכון יהיה למקד את תשומת הלב ,כרגע, דווקא לכיוון מזרח סוריה , וזאת בעקבות חזרתו של מפקד הכוחות האיראנים , משמרות המהפכה, במזרח סוריה לאחר יותר מחודש שהוא נעדר מהגזרה לאחר שנקרא לתדרוכים חדשים בטהרן , וזאת לאחר עלייתו לשלטון של בעל הקו הנוקשה, איברהים ראיסי , ששינה לחלוטין את מדיניות  ארצו כלפי מדינות הפרוקסי שלה , ובכיוון הקשוח יותר דווקא.

רשת החדשות במזרח סוריה ,Nahr Media ,מדווחת , מפי מקור פרטי, על החזרתו מאיראן של חאג' "חוסיין" – الحاج “حسين”, מפקד האזור המזרחי של מיליציית "משמרות המהפכה האיראניים", לדיר א-זור.
לדברי המקור, חאג' "חוסיין" הגיע בימים האחרונים לעיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, ועם הגעתו החל לבצע מספר שינוי הערכות של המיליציות השיעיות הזרות שתחת פיקודו ,כמו כן הוא שלח את המיליציה של "פוג' סיידה זינב" – “فوج السيدة زينب” بقيادة “ בפיקודו של "מואיד אל-דואיחי"  – مؤيد الضويحي להקים מוצבי נוכחות על גדת נהר הפרת בגזרה שבין העיירות מחכאן – محكان ועד העיירה אל-עאשרה – العشارة , מזרחית לדיר א-זור.

ראוי לציין כי חג' חוסיין היה בביקור באיראן שנמשך למעלה מחודש וחצי. כשהוא יצא לתדרוך באיראן תפס את מקומו בפיקוד על הגזרה , המפקד הצבאי חג'ג' ג'עפר, שהיה המפקד הצבאי של העיירות סלחיה ואל-סייאל  – والسيّال באזור הכפרי של עיר המחוז אל-בוקמאל בקרבת מעברי הגבול המרכזיים , החוקיים והלא חוקיים , עם עיראק.

ראוי לציין כי לאחרונה העבירה איראנן משלוחי נשק רבים שכללו בין השאר משגרי טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני היכולים אף לנהגיע לשטח ישראל.

אין ספק האיש גם קיבל הוראות מפורטות מתי ואיך להשתמש במערך הטילים הבליסטיים שהקימה איראן בכל רחבי מזרח סוריה.

קרדיט לתמונה: נהאר מדיה