"המוסד הישראלי דוחה את בקשת ארה"ב לעדכנה על כל תקיפה באיראן"

מקורות ברשת אל-ערביה/אלחדאת דיווחו ביום חמישי כי המוסד הישראלי דחה בקשה אמריקאית להודיע ​​לו מראש על כל תקיפה באיראן.

משרד ההגנה האמריקני (פנטגון) הודיע ​​מוקדם יותר כי גורמים רשמיים ידונו עם שר הביטחון הישראלי המבקר, בני גנץ, ביום חמישי בנושאים העומדים על הפרק לגבי איראן.

עם זאת, המשרד סירב להתייחס לדיווח של רויטרס שדיבר על דיונים באפשרות לקיים תרגילים צבאיים המתמקדים באיראן.

ISRAEL – IRAN Israel's military seeking more money for a (possible) war  with Iran

קרדיט: אסיה ניוז

במקרה הגרוע ביותר

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה ביום רביעי גורם אמריקאי בכיר שאמר כי בכירי משרד ההגנה בארה"ב ובישראל צפויים לדון בביצוע תרגילים צבאיים אפשריים שיכינו לתרחיש הגרוע ביותר האפשרי – השמדת מתקני הגרעין של איראן – אם הדיפלומטיה תיכשל ואם מנהיגי וושינגטון ותל אביב יבקשו זאת.

ג'ון קירבי, דובר הפנטגון, אמר בתדרוך לעיתונאים כי "יש עניין בדיווח ספציפי של רויטרס", בהתייחסו למקורות שהזכירו את התרגילים המשותפים בין ארה"ב לישראל.

הוא הוסיף, "כל מה שאגיד לכם הוא: אנחנו עורכים תרגילים באופן שוטף עם עמיתינו הישראלים והיום אין לי על מה להודיע, לדבר, להתייחס או לשער".

משימה קשה

בווינה התחדש סבב המשא ומתן השביעי ביום חמישי כדי לשכנע את ארה"ב ואיראן לחזור להסכם הגרעין, לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרש מההסכם, ואיראן צמצמה ללא הרף את התחייבויותיה הגרעיניות.

אבל אנריקה מורה, מתאם האיחוד האירופי במשא ומתן בווינה, הבהיר כי לאחר "התייעצות מועילה בבירות (..) הם חזרו עם נחישות מחודשת לעבוד קשה", בעוד והפגישות הדו-צדדיות ופגישות המומחים יימשכו כעת, לפי ל-AFP.

מורה הוסיף: "נראה מה יקרה בימים הקרובים. זו משימה קשה. חייבים לגשר על הפערים בין תפקידים", והדגישה כי "התחושה שהעניין דחוף", ביטוי שמשתמשים בו כל הזמן בתיק זה. , הוא "חריף יותר ממה שהוא בדרך כלל."

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות איראניות