שבחים מישראל: קטאר מסירה חומר 'אנטישמי' מספרי הלימוד בבתי הספר

המכון הישראלי לפיקוח על שלום וסובלנות תרבותית בחינוך בית ספרי פרסם דו"ח על שינויים שבוצעו בספרי הלימוד הקטארים, שסקירה קודמת זיהתה שהם שופעים ב"אנטישמיות וסלחנות כלפי אלימות".

המכון שיבח את הסרת "חומר דלקתי, כולל ספר לימוד בתחום מדעי החברה בכיתות י"א שקידם תיאוריות קונספירציה אנטישמיות, כמו הרעיון שיהודים שולטים בשווקים הפיננסיים העולמיים ואחראים לעליית הנאצים".

קטעים אחרים, שהוסרו, התייחסו ל"היהודים כבוגדים, צמאים, לא מוסריים ואליטיסטים, כמו גם הרג נביאים", לפי הדיווח.

מהמכון נמסר כי "כמה טקסטים המשבחים את התקפות הרקטות של חמאס על אזרחים ישראלים והאדרת הג'יהאד הוסרו".

עם זאת, המכון הביע את דאגתו באשר לשמירת מספר טקסטים אותם תיאר כ"בעייתיים" בספרי הלימוד.

הטקסטים טוענים כי " היהודים אחראים למפלה הגרמנית במלחמת העולם ה-1,דחיית פתרון 2 מדינות ישראל-פלסטין ושימוש במפות המציגות את ישראל משתרעת על כל שטח פלסטין".

מרקוס שיף, מנכ"ל המכון, אמר: "ספרי הלימוד בקטאר השתפרו מעט מאז הסקירה שלנו בסתיו אשתקד".

"אנחנו רואים כעת שינוי והשיפורים האחרונים ראויים לשבח, אבל הדרך עוד ארוכה".

דוחא דחתה את בקשת ארצות הברית להצטרף להסכמי אברהם בנובמבר 2020, לפי מקור בעיתון " ג'רוזלם פוסט ", שאמר אז כי הסירוב הקטארי עשוי להשתנות בעידן הממשל האמריקני החדש.

ארצות הברית הובילה את עסקאות הנורמליזציה הערביות החדשות עם ישראל, כאשר הבית הלבן פרש חסות על חתימת איחוד האמירויות ובחריין באמצע ספטמבר.

לאחר עלייתו של שייח' חמאד בן ח'ליפה לכס המלכות באמירות המפרץ העשירה בגז טבעי ב-1995, פתחה דוחא בקשרי סחר עם ישראל לאחר שפתחה משרד נציגות מסחרית ישראלית, ולמרות היעדר יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות. משרד זה נסגר מהצד הקטארי 4 שנים לאחר פתיחתו.

معاداة السامية

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות