"כל השברים חולצו": המרוץ אחרי שברי מטוס האפ-35 הסתיים בהצלחה. האמנם?

הכרוניקה העיתונאית , שציטטה מקורות בריטיים רישמיים , דיווחה ב-17 בנובמבר כי מטוס אפ-35 בריטי שניסה להמריא מנושאת המטוסים הבריטית " קווין אליזבט" התרסק בים וכי שרידיו שקעו במצולות.

מאותו רגע החל המרדף הגדול אחרי שרידי המטוס הטבוע.

הצי הבריטי שמר, לפחות באופן גלוי, על עמימות , והוציא הודעות כלליות בלבד לעיתונות בנושא כדי למנוע מ"סקרנים" זרים להגיע לזירת ההתרסקות. החשש היה כי הרוסים ינסו לשלות ממי הים שרידים של גוף המטוס כדי לתהות על הרכב החומרים האולטרא מתוחכם ואם יעמוד המזל צדם אולי גם יצליחו לשלות כמה מהמערכות האלקטרוניות המתקדמות ביותר שהורכבו במטוס.

בת בבת , החל מסע חיפושים בקנה מידה ענק אחרי שרידי המטוס בהשתתפות כלי שייט מבריטניה, ארה"ב ואיטליה.

מבצע החיפושים כלל גם מבצעי הונאה והטעיה כמיטב הדמיון ההוליבודי ,שוב, כדי למנוע מגורמים זרים להגיע לאזור הטביעה.

אתמול הודיעו גורמים רישמיים כי "כל" שרידי המטוס אותרו וחולצו ממעמקים  וכי המשימה הושלמה במלואה היות והמטוס לא התפרק למיליוני רסיסים אלא למספר חלקים גדולים ושלמים  והם הועברו לבסיס ימי בים התיכון כדי שגורמים מקצועיים יבדקו וינסו להבין מה גרם לתאונה .

מה שהרתיח עוד יותר את הבריטים , עוד לפני שמבצע החיפושים אחרי שרידי המטוס יצא לפועל, היתה הדלפה של סרטון המראה כיצד ההמראה נכשלה והמטוס פשוט נשמט מהסיפון למימי הים.

אחרי חקירה נמרצת , כמיטב המסורת הבריטית , אותר המלח המדליף שנמנה על אחד מצוותי אניות הקרב המלוות את נושאת המטוסים ונעצר והועבר להמשך חקירה והעמדה לדין על אדמת בריטניה. לא נמסרה כל הודעה מתאימה מטעם משרד ההגנה הבריטי.

עכשיו נשאר רק לתהות האם אכן הבריטים חילצו את "כל"  שברי המטוס , כטענתם, או שהודעה כזאת נועדה לרפות את ידי המחפשים מרוסיה או מסין לשים יד על "חתיכת" מטוס.

בהכירי את הרוסים והסינים הם ממש לא מאמינים להודעה הבריטית ולא נתפלא אם נראה בעתיד הקרוב, אם לא נמצאים שם כבר, כרגע , כלי שייט "אזרחיים" העוסקים במחקר תת ימי הפועלים, רק במקרה, בזירת ההתרסקות .

הפרשה ממש עוד לא תמה!!

 

קרדיט לתמונה: הסאן הבריטי