דיווחים סורים: ישראל תקפה מכולות "מיוחדות" בנמל לטקיה. מתעדכן

היום, שלישי, פתחו מטוסי הקרב הישראליים, במתקפה על אזור המכולות בנמל לטקיה שבמערב סוריה, כך לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, מתקפה זו נדירה מסוגה, על המתקן החיוני במדינה.
התקיפה היתה מכוונת לכלי נשק שהיו מיועדים עבור המיליציות האיראניות.
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, כי מטוסי קרב ישראלים, פתחו במתקפה חדשה על סוריה, לאחר חצות שבין שני-שלישי, תוך ירי מספר טילים לעבר נמל עיר החוף לטקיה.
לפי המצפה הסורי, התקיפות כוונו למכולות שנמצאו במקום, שהן משלוח נשק השייך למיליציות האיראניות, שכן הפיצוצים היו אלימים, וגרמו לנזק חומרי כבד, אך אין מידע על אבדות בנפש עד כה.
ראוי לציין כי זו הפעם ה-27, שישראל תוקפת בשטח סוריה, מתחילת השנה הנוכחית 2021.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט טוען כי "בסבירות גבוהה לא מדובר בטילים או אמל״ח אלא שוב ציוד קריטי לייצור טילים מדוייקים. מערבלים פלנטריים, מכונות עיבוד שבבי וכו. המטרה היא לסכל, לשבש ולעכב יכולת ייצור טילים ההנחייה איראנית על אדמת סוריה או לבנון" .

 

עדכונים גולמיים כפי שמגיעים משלל אמצעי התקשורת בעולם הערבי:

*- תמונות מאזור המכולות בנמל: (אלה מכולות שנפגעו ככל הנראה מנזק משני ונגררו מהמצבור כדי שהאש לא תתפשט.)

תמונה

תמונה

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

*-בזמן התקיפה הישראלית על נמל לטקיה התבצעה גם תקיפה סעודית על מטרות איראניות בצנעא בירת תימן . היתה הרבה פעילות בחדר המבצעים של פיקוד מרכז של צבא ארה"ב – סנטקום האחראית על גזרת ישראל וסעודיה בין היתר.

*- "קצת אור ירוק מהפנטגון האמריקני והקרמלין הרוסי להפעיל לחץ על איראן, אבל דרך השלוחים של איראן #سوريا , למרבה הצער, היא הפכה לזירה להסדרת תוצאות פוליטיות!!" .

*- ישראל תקפה אמש "משלוח אמצעי לחימה" של איראן בנמל בלטקיה, שבצפון מערב סוריה.  הטילים הישראלים נורו מכלי טייס שטסו בשמי לבנון.

*- שר החוץ הסורי בשיחה עם שר החוץ האיראני אמיר עבדאללהיאן.
בתוקפנות של המשטר הציוני נגד סוריה, לא צריכה להיות ללא מענה, הציונים צריכים לדעת כי לסוריה יש את היכולת להגיב,
אז למה לא מגיבים?, פשוט הרוסים לא מרשים להם להגיב, אז מנסים לערב את האיראנים, אבל גם האיראנים לא רוצים להגיב, זו עובדה ,והם לא צריכים אישור מהרוסים, כי בפעמים שניסו להגיב קיבלו על הראש, מסקנה גם בתקיפה הבאה, הסורים לא יגיבו.

*- מפקד מכבי האש לטקיה, רס"ן מוהנאד ג'עפר, אומר לאלוטן אונליין כי צוותי הכיבוי הצליחו לכבות את השריפה בחצר המכולות בנמל לטקיה שנגרמה מהתקיפה.

*- כותרת של אתר חדשות סורי : הפצצה ישראלית "חסרת תקדים" על נמל לטקיה, ליד הבסיס הרוסי הגדול ביותר.