גשר צבאי חדש מוקם בתעלת סואץ

באתר האינטרנט "דקל-מודיעין אסטרטגי נטוע בקרקע" פורסם המאמר שלפניכם:

בראשית 2021 החלו המצרים בבניית גשר צבאי נוסף על תעלת סואץ. הגשר מוקם כ־350 מטר מדרום למנהרות איסמעיליה, צמוד לגשר הצף האזרחי הפועל במקום זה שנים מספר.

הגשר מורכב מ־224 מצופים (פונטונים) מסוג יוניפלוט, והוא מסוג הגשרים הצבאיים הצפים המונחים על היבשה. גשרים מסוג זה מורכבים מ־14 דוברות. כל דוברה שכזו בנויה מ־16 מצופים ומונחת על היבשה על גבי כבש (רמפה) משופע. בשעת הצורך, הדוברה מוטלת למים בכוח הכבידה, ומוכנה מיידית לנייד שני טנקים. בתוך שעה-שעתיים אפשר לחבר את הדוברות לגשר במעמס 50 טון. כאשר הגשר נפגע מסיבה כלשהי, אפשר לפרקו לדוברות שתניידנה טנקים עד לתום התיקון.

למצרים יש בתעלת סואץ גשרים רבים מסוג זה והם מיועדים למצב שבו המנהרות או גשרי הקבע ייפגעו. היתרון בגשרים מסוג זה שהם בנויים מחלקים זהים הניתנים להחלפה בקלות. כדי להשמיד גשר שכזה ולהוציאו לגמרי מכלל פעולה יש להשמיד 217 מצופים (פונטונים).

הקמת הגשר החדש בסמוך למנהרות ובצמוד לגשר צף קיים מוכיחה שהמצרים שומרים על מוכנות גבוהה מאוד לאפשרות שהם יצטרכו להזרים כוחות גדולים לסיני, והם מכינים עצמם למצב שישראל תנסה לשבש את מעבר הכוחות על ידי פגיעה במנהרות ובגשרי הקבע הפרוסים כל ימות השנה בתעלת סואץ.

בפברואר 2021 פרסמתי בערוץ היוטיוב שלי הרצאה בשם "צליחת התעלה בימים ההם ובזמן הזה". בהרצאה ניתנת תמונה מקיפה על כלל מערך הצליחה המצרי. אתם מוזמנים לצפות בקישור:      https://www.dekelegypt.co.il/210204

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב