שני כפרים פונו ליד מתקן הגרעין נתנז באיראן "לאחר תקיפה"

ביום ראשון אישרה התקשורת האיראנית את פינוי שני כפרים סמוך לעיר נתנz שבמחוז איספהאן שבמרכז איראן, לאחר שהמתקן הגרעיני בנתנז הותקף .

ערוץ האופוזיציה האיראני, "Der TV", ציטט מקורות מקומיים בעיר נתנז שאמרו כי "לאחר abangu קולות פיצוץ ליד המתקן הגרעיני נתנז, נותקו רשתות החשמל והטלפונים הניידים בעיר ובכפרים הסובבים אותו."

המקורות הוסיפו כי "תושבי שני הכפרים שוג'עבאד ואחמדאבאד, הסמוכים לאתר הגרעין נתנז, קיבלו הוראה להתפנות בלילה", וציינו כי "רשויות הממשלה ביקשו מתושבי שני הכפרים שלא להודיע ​​לתקשורת על הפינוי. החלטה בגלל פקודות סודיות".

במוצאי שבת פורסמו הצהרות סותרות של גורמי הביטחון והצבא של המשטר האיראני בנוגע לפיצוץ הגדול במתקן נתנז.

סוכנות הידיעות האיראנית "דנישג'ו" – "دانشجو" דיווחה על פיצוץ חזק, ולאחריו עליית תימרות עשן בשמי המתקן הגרעיני נתנז במחוז איספהאן, וציינה כי 2 מל"טים טסו בשמי מתקן זה.

סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם הזרם הקשוח בהנהגת איראן, דיווחה כי מזל"ט הופל ליד המתקן הגרעיני נתנז, והוסיפה כי "תושבי המקום דיווחו ששמעו שני פיצוצים באזור באדרוד, כ-20 קילומטרים מאתר הגרעין נתנז.

פחות משעה לאחר מכן דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי מה שקרה בעקבות קולות הפיצוץ היה חלק מתרגיל צבאי של ההגנה האווירית האיראנית ליד מתקן נתנז.

סוכנויות הידיעות ואתרי האינטרנט של ממשלת איראן מסרו כי "עקב עוצמת הפיצוצים שנשמעו בעיר נתנז, נגרם נזק לכמה בתים".

ד"ר אדי כהן, עיתונאי ישראלי המקורב לממשלה, אמר בציוץ דרך החשבון הרשמי שלו ב"טוויטר": "מה שקרה באיראן לפני כמה שעות זה לא כל הסיפור. חכה קצת. זה הקדמה לאירוע גדול יותר".

ישראל נשבעה לפתוח בהתקפות על מתקן הגרעין האיראני, למרות שנעשים  מאמצים בינלאומיים להגיע להסכמה ש"תחיה" את הסכם הגרעין עם איראן.

הסיבוב השביעי של המשא ומתן הגרעיני, שהחל ביום שני שעבר והסתיים ביום שישי בווינה, בכישלון.