אסד התיר את שובו של דודו ריפעת כדי להסתיר את "סודותיו" ולפייס את עדתו

המגזין האמריקני "Foreign Policy" מדווח כי ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, איפשר את חזרתו של דודו ריפאת אל-אסד לסוריה כדי להבטיח את הישרדותו בשלטון, על ידי פיוס הכת העלאווית, שצמצמה את תמיכתה בו בעקבות המשבר הכלכלי במדינה.
והמגזין חשף בכתבה של יום חמישי כי "אסד אפשר לדודו לחזור לסוריה ולברוח מהמבוי הסתום שהוביל אותו לכלא בצרפת, לא בגלל שהוא היה נדיב כלפיו, אלא נבע מרצונו לשמור על עצמו ולהבטיח את הישרדותו בשלטון", והוסיף כי. "על ידי גילוי כבוד לחוקי השבט, התכוון בשאר אל-אסד לפייס את הקהילה העלאווית שלו, שתמיכתה בו דעכה על רקע המשבר הכלכלי המעמיק במדינה.

העיתון הסביר כי "במשך שלושת העשורים שבהם חי ריפעת אל-אסד באירופה, הוא שמר על השפעה מסוימת באזורים שנשלטו על ידי העלאווים, והתנגד לירושה של אחיינו בשלטון, וסבר שהוא זכאי מבחינה חוקתית לקבל את השלטון לאחר מותו של אחיו חאפז".

"כשההפגנות נגד המשטר פרצו ב-2011, ריפעת הקים זרם פוליטי אופוזיציוני בשם "המועצה הלאומית הדמוקרטית הסורית", עם חברים עריקים נוספים של מפלגת הבעת' הסורית, כדי להיראות נקי בעיני המדינה המארחת, ולהראות לרוסיה שיש חלופה מתאימה לבשאר אל-אסד".

אך למרות זאת, כתב המגזין כי "עברו של ריפעת אל-אסד לא הירפה ממנו, שכן מערכת המשפט הצרפתית גינתה אותו והאשימה אותו במעילה והלבנת הון, וגזרה עליו מאסר, ובספטמבר אישר בית המשפט פסק הדין, אז לריפעת, בן ה-84, לא היתה ברירה אלא להתפייס עם אחיינו שהתנגד כל השנים לחזרתו לסוריה, במקום לבלות את שנות חייו האחרונות בתא כלא צרפתי".

המגזין ציין כי "רפעת אל-אסד לא הורשה לחזור לסוריה עד שהוא נשבע אמונים לאחיינו, והבטיח לו לא להשתתף בשום פעילות פוליטית או חברתית".

המגזין ציטט אחד מבניו, פיראס אל -אסד, שאמר כי "בשאר אל – אסד איפשר לאביו לחזור" כדי למנוע ממנו לחשוף את הסודות האפלים של משטר אסד."

בנו השני של ריפעאת, ריבאל אל-אסד, אמר שאביו "נשאר מאוד פופולרי", והוסיף כי "אם לאבא שלי לא נשאר כוח פוליטי חזק בסוריה , אז למה בקשו ממנו לא להתערב בפוליטיקה? המשמעות היא שלריפעת אל-אסד יש עדיין מספר רב של נאמנים ותומכים בסוריה".

ראוי לציין כי ריפעת הצביע ב"משחק הבחירות" (מילים אחרות לבחירות מטעם) הנשיאותי שערך המשטר הסורי במאי במטה שגרירות המשטר הסורי בפריז, מה שרמז על סיום המחלוקת עם אחיינו בשאר אל-אסד.
אסד התיר את שובו של דודו ריפעת..כדי להסתיר את "סודותיו" ולפייס את העלאווים
קרדיט לתמונה: אלמודון