המצפה הסורי: מטען צד הופעל נגד סיור הכוחות הרוסיים בדרעא שבדר' סוריה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, מהאופוזיציה הסורית, דיווח, ביום שבת, כי פיצוץ אירע בעיר איזרע, צפונית מזרחית למחוז דרעא, שבדרום סוריה, כשהוא נועד לפגוע בסיור של הכוחות הרוסים.

מהמצפה נמסר כי הפיצוץ נגרם מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בצד אחד מכבישי העיר, ברגע שהסיור הרוסי עבר בכביש, ללא פרטים על מספר הנפגעים.

במקביל, חמושים לא מזוהים התנקשו בחבר ב"ביטחון הצבאי" בין העיירות מוזייריב ואל-ידודה באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא.

ההתפתחויות הללו מגיעות למרות הסדרי הסולחה שהמשטר הסורי הצליח לכפות על רוב אזורי נפת דרעא, שעדיין עדים להרג והתנקשויות. נתון שהגיע לאתר החדשות האמריקאי – אל-חורה מ"משרד התיעוד של הרוגי דרעא", המזוהה עם האופוזיציה, מציין כי 40 בני אדם נהרגו באזורים נפרדים של המחוז, במהלך חודש נובמבר בלבד. 

בין ההרוגים היו אזרחים ואנשי צבא, שהיו בעבר חלק מאירגונים של האופוזיציה, ואחרים היו חיילים בסדיר בצבא הסורי ובזרועות הביטחון של המשטר הסורי. 

הסטטיסטיקה מראה כי במהלך חודש נובמבר תועדו 48 ניסיונות חיסול וניסיונות התנקשות, והם בוצעו  חלק באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא (32 מבצעים), וחלק באזור המזרחי (16 מבצעים).

על פי הנתונים הסטטיסטיים של המצפה הסורי, מספר התקיפות וניסיונות ההתנקשות בדרעא ובדרום סוריה, בצורות ובשיטות שונות, במהלך התקופה מיוני 2019 עד 30 בנובמבר 2021, הגיע ל-1,250 פיגועים וניסיונות חיסול. 

הערה ברקע הידיעה: לכולם ברור כי "טכיעות האצבעות" מוליכות לעבר האיראנים הפועלים נמרצות באזור למגינת ליבם של הרוסים הפועלים להרחקתם מכל אזורי דרום סוריה לבקשות ירדן וישראל . יש לציין עוד כי ליד העיר איזרע, זירת הםיגוע בכוחות הרוסים , נמצאת מפקדת דיויזיה 5 הסורית ש"נכבשה" במלואה על ידי הכוחות האיראנים וזל החיזבאללה.

כמובן שצפויה חקירה רוסית נמרצת ואם הם ימאו "הוכחות" שהאיראנים מאחורי הפיגוע , אין לצפות לתלונה רוסית רפה , אלא לתגובה חריפה וכואבת מבלי שהעקבות יוליכו, כמובן , לעבר הצד הרוסי הפועל בסוריה.

اتفاق جديد في درعا.. خارطة طريق بضمانة روسية

קרדיט לתמונה: אלערביה