סרט מורשת: רוסיה מוקירה את זכר טייסה שהופל בצפון סוריה

רוסיה הציגה סרט בעיר חלב , שבצפון סוריה, על הטייס הרוסי, אולג פשקוב, שנהרג בהתרסקות מטוסו בצפון סוריה לפני 6 שנים, לאחר שנפגע מטיל ששיגר מטוס קרב של חיל האוויר הטורקי.

רוסיה מציגה סרט בחלב על טייס שמטוסו הופל בצפון סוריה

לפי רשת "זבזדה" של משרד ההגנה הרוסי, ההשתתפות בהקרנת הסרט הוגבלה לחיילים רוסים ולמספר חברי הקהילה הרוסית, מבלי למכור כרטיסים לציבור.

הרשת הוסיפה כי המופע החל כשמספר צעירים עמדו על הבמה לצד תמונתו של "פשקוב" וסיפרו על "הישגיו" ועל השגי שני חיילים נוספים, פיליפוב ואלכסנדר פרוחורנקו, שנהרגו אף הם באחד הקרבות בצפון סוריה.

לאחר אותו אירוע הוקרן הסרט "SKY", המספר את סיפורו של פשקוב, על פי הגורם שדיווח כי ההצגה בחאלב הייתה השנייה במספר לאחר שהוצגה מוקדם יותר בבסיס חמיימים , בצפון מערב סוריה , ביום השנה להריגתו של "פשקוב".

פשקוב, לדברי זבזדה, הוא הטייס הראשון של הכוחות הרוסיים שנהרג בסוריה, מאז החלה המעורבות הצבאית של רוסיה לטובת משטר אסד, בסוף ספטמבר 2015.

ב-24 בנובמבר 2015, טיל ששוגר על ידי מטוס קרב טורקי מהמרחב האווירי שלו פגע במטוס קרב רוסי מדגם סוחוי-24 לאחר שחדר למרחב האווירי הטורקי ליד הגבול עם סוריה.

לפני שהמטוס הרוסי פגע בקרקע, הצליחו אנשי הצוות שלו – שני הטייסים – לצנוח ממנו, ואחד מהם, טייס המטוס "אולג פשקוב" ,נורה למוות על ידי המורדים שירו לכיוונו בזמן שצנח ארצה באזור שהיה בשליטתם המלאה, בעוד הטייס השני נשאר בחיים, והכוחות הרוסים הצליחו לחלצו והוא הועבר לבסיס חמיימים.

בסוף נובמבר 2018 פרסם בית משפט רוסי את שמותיהם של  9 סורים  לאחר שהוציא נגדם פסקי דין שלא בפניהם לאחר שהאשים אותם בהריגת הטייס הרוסי, אולג פשקוב, אשר לוח זיכרון על שמו נחנך בבסיס חמיימים בסוף 2020, וכן פסל הוקם בפברואר 2021.

حميميم.. تمثال لـ طيار روسي أسقطت تركيا طائرته فوق سوريا |فيديو

קרדיט: משרד ההגנה הרוסי -זבזדה