האלוף ידלין: איראן במרחק חודשיים מחומר לפצצה ואי אפשר למנוע זאת. דעה

האלוף (מיל') ידלין , ראש אמ"ן לשעבר , התייחס הערב ב"מהדורה המרכזית" לחידוש שיחות הגרעין עם אירן ואמר: "האירנים נמצאים במרחק של חודשיים מחומר לפצצה. ישראל צריכה שתהיה לה אופציה צבאית אמינה".

עוד אמר: "אי אפשר כבר למנוע את התקדמות איראן מבחינת החומר בקיע, ישראל צריכה להתמקד בנושא הנשק שעליו יורכב הפצצה".

ועל כך מגיב "סבאבו" מקבוצת נציב : 

כשעמוס ידלין מתחפש למשהו שהוא בכלל לא…

עם כל הכבוד לפקידונים עטורי תהילה, בעלי עבר ושיכורי יינות ניצחון – ניהול מדיניות חוץ היא ממש לא הצד החזק שלהם, דבר שהוכח פעם אחר פעם.

בעוד מכובדי ראש הממשלה נתניהו רתם את ארה"ב לביטול הסכמי הגרעין (ברגן-בלזן) של המעצמות – היו אלו אותם פקידים שדבקו דווקא בחשיבות קיומו של ההסכם (אעפ"י שהיה ברור לכל כי פסיק ממנו הצד האיראני אינו מקיים).

כאן המקום לציין לשבח את מלאכת חשיפת ארכיון הגרעין שבוצעה בעיתוי הסחה מכריע למשטר האיראני עצמו ועל כך עוד תעיד ההיסטוריה, מבצע שבעצם חשיפתו לעולם גילה טפח וכיסה טפחיים מן המערכה רבת האנפין שניהל ראה"מ בבחינת "הגם לכבוש את המלכה עמי בבית".

זעקות השבר שמשמיע היום מר בנט מעידות בראש ובראשונה על חוסר הבנה לכובד האחריות המוטלת על כתפיו של ראש ממשלת ישראל, ובעיקר מלמדת לצערי, על אבדן שליטה.

מינוי פקידים ומנהלי עמותות משכתבי מציאות מדומה למיניהם חמורי סבר ככל שיהיו לתפקידי מפתח וכקובעי מדיניות – אין בהם את הנדרש לניהול מארג מדיני עדין ורגיש מאין כמותו הדורש מלאכת מחשבת עדינה ובעיקר מחייב הבנת מהות התפקיד וגודל השעה.

Israel urges countries to ignore Iran's "nuclear blackmail" as Tehran  rescues JCPOA - Worldakkam

קרדיט: סבאבו מקבוצת נציב