ישראל ובריטניה יפעלו "יום ולילה" כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני

שרי החוץ של בריטניה וישראל אישרו כי יפעלו "יום ולילה" כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, עם חתימה על תוכנית שתארך עשר שנים שתוארה כהיסטורית, להעמקת היחסים בין שתי המדינות.

במאמר משותף שפורסם ב"טלגרף" , מזכירת החוץ הבריטית ליז טרוס ומקבילה הישראלי, יאיר לפיד, סקרו את "מזכר ההבנות" החדש, שייחתם, ביום שני, ויאפשר לבריטניה ולישראל לעבוד בשיתוף פעולה הדוק בנושאים כמו אבטחת סייבר, פיתוח טכנולוגיה ,הגנה, מסחר ומדע.

גורם במשרד החוץ הבריטי אמר שישראל תהפוך לאחת מבעלות הברית הקרובות ביותר של בריטניה בסיכול התקפות סייבר, והשיחות על הסכם סחר אמורים להתחיל בתחילת השנה הבאה.

שני השרים כתבו, "דמוקרטיה הנטועה בחופש, המאפשרת לאזרחים לחדש, ליצור ולממש את חלומותיהם, היא צורת הממשל הטובה ביותר", כלשונם.

במאמר המשותף, שני הצדדים חידשו את מחויבותם למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני, כאשר בריטניה מצטרפת לצוות המשא ומתן על הסכם הגרעין – JCPOA, עם חידוש השיחות בווינה.

לפיד נסע ביום ראשון לאירופה לשיחות עם מנהיגי בריטניה וצרפת, לפני חידוש השיחות הצפוי להחייאת הסכם הגרעין עם איראן מ-2015.

במקביל לחידוש המשא ומתן הצפוי בווינה, לפיד אמור להיפגש, ביום שני, עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בלונדון, ונשיא צרפת, עמנואל מקרון, בפריז, ביום שלישי.

השותפים הנותרים להסכם, איראן, סין, רוסיה, גרמניה, צרפת ובריטניה, ייפגשו ישירות, בעוד משלחת אמריקאית תשתתף בעקיפין בשיחות שתארח בירת אוסטריה.

שנה לאחר נסיגת וושינגטון, איראן החלה לסגת מהתחייבויותיה הכלולות בהסכם. 

הערה ברקע הידיעה: עדיין לא ברור למה התכוונו  בדיוק ישראל ובריטניה כשהצהירו כי  "יפעלו "יום ולילה" כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני" אך אין ספק שמדובר גם בהידוק שיתוף הפעולה בין 2 אירגוני הביון של המדינות , המוסד הישראלי וה-MI6 הבריטי בכל הקשור בסיכול שקט של תכנית הגרעין האיראנית הלובשת ממדים מפלצתיים מיום ליום מבלי שיתר המעצמות מנסות אפילו לעצור אותו.

ما الخطر الكامن في امتلاك إيران لسلاح نووي؟

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות