פאוצ'י: לא "לזלזל" במוטנט האומיקרון של נגיף הקורונה… וחדשות טובות

המומחה הראשי למחלות זיהומיות בממשלת ארה"ב, אנתוני פאוצ'י, המליץ, ביום שבת, לא לזלזל במוטנט "אומיקרון" החדש של נגיף הקורונה, ואמר כי לא יהיה מופתע שיש מקרי הדבקות ממנו בארצות הברית.

במהלך ראיון בתוכנית טלוויזיה, אמר פאוצ'י, "לא אתפלא אם הוא כבר הגיע אלינו, ועדיין לא גילינו אותו".

הוא הוסיף שכאשר יש וירוס שמראה את מידת ההעברה הזו ונרשמים מקרים רבים, "בסופו של דבר הוא יתפשט בעצם כמעט לכל מקום".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ​​ביום שישי כי ארה"ב תמנע כניסת מטיילים משמונה מדינות בדרום יבשת אפריקה, החל מיום שני.

ברגע שרשויות הבריאות בדרום אפריקה הכריזו על גילוי הגרסה החדשה של נגיף הקורונה, מדינות רבות מיהרו לאסור נסיעות אליה והוקפאו טיסות המגיעות ממנה ומחלק מהמדינות השכנות לה.

מדינות אפריקה מוצאות עצמן מבודדות יותר ויותר משאר העולם.

סולטנות עומאן הצטרפה לרשימת המדינות שהחליטו להשעות את כניסת נוסעים המגיעים ממדינות אפריקה, ונוספה לרשימה שכללה את ערב הסעודית, האמירויות, קטאר, מצרים, מרוקו, בחריין ומדינות מערביות נוספות.

גובר החשש שנגיף הקורונה החדש, שעבר מוטציה, יחזיר את העולם למשבצת אפס, מה שעשוי להוות מכה חדשה להתאוששות הכלכלית לאחר התאוששות מהסגרים והטלת אמצעי זהירות מקיפים.

על פי קבוצת המומחים האחראית על מעקב אחר התפתחות המגיפה, "ארגון הבריאות העולמי הודיע ​​על הופעת המוטנט החדש לראשונה בדרום אפריקה ביום חמישי, 24 בנובמבר, 2021.

מוטציה זו מכילה מספר רב של מוטציות, "שחלקן מדאיגות", מאשרים מומחים.

שלטונות דרום אפריקה הודיעו בשעות האחרונות כי החולים שנדבקו בזן זה סובלים מתסמינים קלים בלבד שנעלמים אחרי יומיים ואין צורך באישפוזים כלל .

קרדיט לתמונה: https://arabicpost.net/

חדשות טובות לגבי המוטאנט 'אומיקרון'

המדען הבריטי שהוביל את המחקר על חיסון אוקספורד / AstraZeneca נגד נגיף הקורונה אמר, ביום שבת, כי ניתן לפתח חיסון חדש "מהר מאוד" נגד וריאנט ה- Omicron.

ומנהל קבוצת החיסונים של אוקספורד, פרופסור אנדרו פולארד, חושב שהתפשטות המוטנט החדש הזה בצורה חמורה בקרב אלה שקיבלו את החיסון "כפי שראינו בשנה שעברה" עם מוטנט הדלתא היא "בלתי סבירה ביותר".

בהצהרה ל-BBC הוא הוסיף כי אם זה יתפשט, "יהיה אפשר לזוז מהר מאוד" כי "הדרכים לפיתוח חיסון חדש משתפרים בהתמדה".

אבל הוא העריך שהחיסונים הנוכחיים יעילים נגד המוטנט החדש, שארגון הבריאות העולמי מחשיב אותו כ"מדאיג", אם כי הדבר לא יאושר אלא רק בשבועות הקרובים.

עד כה, לא התגלו נידבקים במוטנט "אומיקרון" בבריטניה, אחת המדינות המושפעות ביותר מהנגיף באירופה, עם כ-144,500 מקרי מוות.