תקיפה אווירית נוספת על אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה

היום, שבת, ארע פיצוץ בעיר אל-בוקמאל במזרח סוריה, הנתונה לשליטת המיליציות המזוהות עם איראן, באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר אזור, ממערב לאזור הפרת, כברקע התקיימו בשמי האזור טיסות של כלי טיס בלתי מזוהים – כך מדווחת רשת אלערביה.

כתוצאה מהפיצוץ, עלו תימרות עשן, במיוחד ליד בית החולים עיישה בעיר, במקביל לטיסת מל"טים באוויר, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

זה בא לאור  התגברות התקיפות מהאוויר על ידי מל"טים לא מזוהים, במיוחד במרחב אלבוקמל, שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית.

תקיפות קודמות

ראוי לציין כי העיר ספגה פגיעה דומה ב-19 לחודש זה (בנובמבר 2021), כאשר נשמעו פיצוצים עזים מאזור אלכתף בפאתי העיר, שם נמצאים מפקדות ומחסני תחמושת השייכים למיליציות האיראניות. גם בזמן תקיפות אלו נצפו טיסות כלי טייס לא מזוהים בשמי האזור. 

כמו כן, בעשירי לחודש זה (2021) הותקפו אתרים ומחסני נשק השייכים למיליציות האיראניות.

כ-15,000 לוחמים

ראוי לציין שהגדה המערבית של נהר הפרת במחוז שליד הגבול של עם עיראק, דיר א-זור, היא אזור הנמצא תחת השפעה של איראן והמיליציות שלה בסוריה, כולל מיליציות עיראקיות.

המצפה הסורי מעריך את נוכחותם של כ-15 אלף לוחמים מהקבוצות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות, במיוחד באזור המשתרע בין ערי הגבול אל-בוקמאל ועובר דרך אל-מיאדין.

משמרות המהפכה

בנוסף לכך פרוסים באזור אלפי לוחמים ויועצים צבאיים ממשמרות המהפכה האיראניים, למרות שבטהרן מדברים רק על יועצים המסייעים לכוחות המשטר.

הם פרוסים בעיקר ברצועת הגבול בין שתי המדינות מאז סיום המבצעים נגד דאעש בעיראק ולאחר מכן בסוריה, והם השתלטו על העיר אלבוכמאל  והפכו אותה למרכז פעילותם הצבאית.

במהלך השנים הותקפו מהאוויר משאיות נושאות נשק ותחמושת, וכן מחסנים ואתרים צבאיים של  המיליציות, בעיקר באזור שבין אל-מיאדין לאל-בוקמאל.

בעוד אצבעות מאשימות הופנו לעבר המטוסים הישראלים, בתל אביב נוהגים לשתוק לגבי התקיפות הללו, למעט מקרים נדירים.

למרות שממשלות עוקבות בישראל הצהירו מפורשות יותר מפעם אחת שלא יאפשרו את התרחבות המיליציות האיראניות בסוריה, מה שמאיים על ביטחונה.

قصف-على-مواقع-إيرانية-في-البوكمال-دير-الزور

קרדיט : בן בטש מקבוצת נציב קרדיט לתמונה: אלערביה