מתקפת סייבר חשפה: שר החוץ החדש של סוריה ביקר באיראן ערב מינויו

מסמך שהודלף על ידי קבוצת "האקרים" איראנית חשף כי שר החוץ של משטר אסד, פייסל מקדאד, ביקר בטהראן ללא הודעה מוקדמת, שעות לפני שמונה לשר החוץ שיחליף את השר לשעבר, שנפטר באופן פתאומי, וליד אל-מועלם.

על פי המסמך שפרסמה קבוצת "הושמנדן וואטן", אל-מקדאד ביצע טיסה דרך חברת "מאהאן אייר" האיראנית לטהרן, ב-21 בנובמבר 2020, הנושאת את המספר 5016.

למחרת, ב-22 בנובמבר, הוציא ראש המשטר, בשאר אל-אסד, צו הממנה את פייסל אל-מקדאד לשר החוץ, במקומו של וליד אל-מועלם, שמת ב-16 בנובמבר.

במסמך לא הוזכר השר מקדאד בשמו, אלא רק התייחס אליו כ"VIP pax, שר החוץ הסורי".

פייסל אל-מקדאד, לאחר שנכנס לתפקידו כשר החוץ, הכריז על ביקור החוץ הראשון שלו ב-7 בדצמבר 2020, וזה היה לאיראן, בהזמנת עמיתו האיראני לשעבר, מוחמד ג'וואד זריף.

photo_2021-11-27_01-06-46.jpg

השר מקדאד מעשן במהלך הטיסה

מנגד, מהמסמך שהודלף עולה כי "מאהאן אייר" הייתה שותפה ברורה להסתרת בעיות דיפלומטיות, והתעלמות עובדיה מכללי הבטיחות והביטחון, שכן במסמך נכתב כי צוות הקבינה איפשר לשר מקדאד לעשן במהלך טיסת המטוס, תוך הפרה של חוקי התעופה.

מהמסמך עולה עוד כי אל-מקדאד ביקש מהצוות לאפשר לו לעשן שלוש פעמים, אך הצוות סירב בכל פעם באמתלה של כללי בטיחות, אך בסופו של דבר הוא פנה לצוות וטען כי הוא שכר את המטוס הזה ויש לאפשר לו לעשן על הסיפון.

המסמך מוסיף כי על מנת למנוע מתיחות בין השר לצוות, הקברניט התיר לו לעשן, וביקש מחבר צוות לפקח על התא כדי למנוע מפגע בטיחותי כלשהו.

ראוי לציין כי אתר האינטרנט של מאהאן אייר, המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, היה נתון למתקפת סייבר ביום ראשון שעבר, שכוונה לרשת החכמה המוקדשת לרישום נוסעים, נוסעים והזמנת כרטיסים.

ההאקרים, שהזדהו כחברים בקבוצה בשם "Hushmandan Watan", "Wattan Smarts" בפרסית, השתמשו ברשת המידע של החברה כדי לשלוח מיילים והודעות טקסט ללקוחותיה ולעובדיה.

קבוצת ההאקרים, שהצליחה לחדור לכל מאגרי המידע של מאהאן אייר, הביעה את מחאתה בהודעות טקסט אלו על שיתוף הפעולה של החברה עם מיליציית "כוח קודס", ועל הרג ומעצרם של מפגינים איראנים שלווים בהתקוממות "מחירי הדלק" האחרונה ב-2019.

מתקפת הסייבר על החברה חשפה גם שורה של מסמכים חשובים הקשורים לפרטים חדשים ומפורטים על פעילותה החשאית של חברה זו, ושיתוף הפעולה העמוק שלה עם מיליציית "כוח קודס", במיוחד בכל הקשור להעברת לוחמים ושכירי חרב מאיראן לסוריה באמצעות טיסות מאהאן אייר.