מח"ט 8 מגייס 5 של צבא סוריה הנאמן לרוסיה נצפה במוסקבה. מה מאחורי?

אחמד ​​אלעודה, מפקד החטיבה 8 מגייס 5 הנתמכת על ידי רוסיה, הופיע לפתע במוסקבה, במהלך ביקור שלא היה ידוע קודם לכן.

אלעודה פיקד והוביל את כל מהלך הקמת החטיבה 8 מגייס 5, הנתמכת וממומנת ע"י רוסיה לפני שהמשטר השתלט על האזורים המשוחררים בדרעא ב-2018, באמצעות הסכמי סולחה בערבות רוסתה. אלעודה היה בעבר מפקד מיליציית  "הנוער הסוני" -"شباب السنة" , שהיוותה חלק מאירגון המורדים המאוחד "חזית הדרום" שפעלה הן נגד צבא סוריה והן נגד כוחות דאעש שפעלו בדרום הגולן . 

אלעודה פעל מהעיר בוסרה א-שאם באזור הכפרי של מחוז דרעא שם היתה המפקדה הצבאית שלו , ומספר שאלות הועלו לגורל עתידו, לאחר שמשטר אסד ערך לאחרונה "הסדר סולחה כולל" לכל אזורי דרום סוריה.

נראה כי ביקורו במוסקבה נעשה בהזמנת הרוסים המנסים לגבש כרגע כוח צבאי שיהיה נאמן להם ויוציא לפועל את פקודותיהם כולל הרחקת הכוחות האיראנים ושל החיזבאללה מכל דרום סוריה.

ככל הנראה הועבר אלעודה בכלי רכב של המשטרה הרוסית לבסיס חיל האוויר הרוסי בחמיימים שבצפון מערב סוריה ומשם בעזרת מטוס תובלה הגיע למוסקבה לשיחות עם גורמי צבא ההצעורבים בפעילות בסוריה.

בעבר הלא רחוק דווח עוד כי אלעודה ביקר גם בירדן ונפגש עם גורמים ביטחוניים ודן שם על הפעילות הביטחונית לאורך גדר הגבול בין 2 המדינות ובלימת תנועת סחר הסמים מלבנון וסוריה לכיוון מדינות המפרץ דרך שטח ירדן.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות